شناسایی ۱۰ نقطه حادثه خیز برای توسعه پایگاه های امدادی در استان زنجان

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: در حال حاضر ۱۰ نقطه حادثه خیز برای توسعه پایگاه های امدادی در جمعیت هلال احمر استان زنجان شناسایی و انتخاب شده است که از این تعداد ۵ پایگاه در اولویت اصلی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،حکمت اله هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایگاه های جاده ای ابزارهای آمادگی برای حوادث بزرگ است و باید مهم پدانشته شود، اظهارکرد: ما در جمعیت هلال احمر این آمادگی را داریم که توسعه پایگاه ها بر اساس آمایش سرزمین بصورت کشوری و شهرستانی انجام شود.

وی با بیان اینکه فقط این آمادگی لازم نیست و بایست بستر ها و زیرساخت های لازم نیز آماده شود، افزود: در حال حاضر میتوانیم در محورهای اصلی هر ۳۵ کیلومتر یک پایگاه امدادی احداث کنیم‌ ولی آیا ظرفیت های لازم در این خصوص را داریم یا نه؟و یا آیا حکومت ها حمایت لازم را خواهند کرد یا نه؟

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، با بیان اینکه اولین موضوعی که در بحث پایگاه ها به وجود می آید بحث زمین است، بیان کرد: این زمین باید به صورت رایگان در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد تا بر اساس آن با ارگان های متولی امدادی برای جانمایی زمین در بهترین نقطه و حادثه خیز ترین منطقه برای احداث پایگاه امدادی اقدامات انجام گیرد.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ نقطه حادثه خیز برای توسعه پایگاه های امدادی در جمعیت هلال احمر استان زنجان شناسایی و انتخاب شده است، گفت: از این تعداد ۵ پایگاه در اولویت اصلی هستند که دو پایگاه در هفته هلال احمر کلنگ زنی می‌شود که این زمین ها توسط خیرین به هلال احمر استان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه شناسنامه پایگاه های امدادی در استان در حال تکمیل است، اظهار کرد: انتظار داریم خیرین و مسئولین در حوزه زیر ساخت و زمین ها برای احداث پایگاه ها کمک حال جمعیت هلال احمر استان باشند که اگر این ظرفیت بوجود بیاید قطع به یقین قدم های بعدی ما را تسریع بیشتر و با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حادثه خیز ترین محور در شهرستان ماهنشان محور دندی است، افزود: در آن منطقه ساختمانی از بهداشت در اختیار قرار میدهند که باید تملک هلال احمر باشد، چرا که اگر تملک نباشد از نظر قانون هزینه های بعدی را نمیتوانیم انجام دهیم.

این مسئول همچنین منطقه کرسف را نیز جز اولویت های اصلی احداث پایگاه امدادی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه زمین ۳۰۰ مترمربعی این منطقه آماده است و در هفته هلال احمر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده میکنیم،افزود: تلاش خواهیم کرد با هماهنگی مسئولین و خیرین تا پایان سال جاری استارت ۵ پایگاه امدادی را در استان بزنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه یکی از ابزار های سرعت عمل ما پایگاه های جاده ای است، افزود: هرچقدر پایگاه های جاده ای افزایش یابد سرعت عمل و رسیدن به صحنه حادثه افزایش پیدا میکند، که اگر این چنین شود نجات جان انسان ها کاملا ملموس و علمی خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: در این راستا در تلاش هستیم از ظرفیت جوانان و ارگان ها استفاده کنیم تا پایگاه های امدادی را به معنای واقعی توسعه دهیم که این پایگاه ها نیز بر اساس آمایش سرزمین است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha