مردمی سازی و پیگیری امور موضوعی تعارفی و تزئینی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، گفت: مردمی‌سازی و پیگیری امور، موضوعی تعارفی و تزئینی نیست و این راهبرد از سوی رهبری مطرح و مطالبه شده است و جزو سیاست های جدی و برنامه های اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ابوالفضل رفیعی شامگاه دوشنبه (۱۱ اردبیهشت ماه) در جلسه سازمان های مردم نهاد استان زنجان،با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان مردم نهاد موجب شده است تا باری از دوش دولت برداشته شود، اظهار کرد: این سازمان‌ها به آموزش و توانمندسازی جامعه هدف و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک فراوانی می‌کنند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، فعالیت موسسه‌های خیریه، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم‌نهاد به رضایتمندی و افزایش امید به زندگی منجر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ، با بیان اینکه استان زنجان در ارتباط با تعداد موسسات خیریه و سمن‌ها از جمله استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و استمرار آن می‌تواند علاوه کاهش دغدغه‌ها و مشکلات، به هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر منتهی شود.

رفیعی با اشاره به اینکه دهم اکنون ۲۸۰ تشکل مردم‌نهاد در سطح استان فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: طبق برنامه به دنبال توانمندسازی و تسهیل‌گری در فعالیت‌های این سازمان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما علاوه بر صدور مجوزها، هدایت، حمایت و نظارت است، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی همانند دفتر امور اجتماعی استانداری نقش محوری در این حوزه بر عهده دارد.

این مسئول اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات و طرح مسائل مختلف، به برنامه‌ریزی بهتر کارها منتهی می‌شود و ما هم از ظرفیت‌های بخش حاکمیتی برای تسهیل فعالیت‌ها استفاده می‌کنیم.

رفیعی با بیان اینکه مردمی‌سازی و پیگیری امور، موضوعی تعارفی و تزئینی نیست و این راهبرد از سوی رهبری نیز مطرح و مطالبه شده است، گفت: این مهم جزو سیاست های جدی و برنامه های اصلی دولت سیزدهم است.

وی افزود: بنابر این باید در بدنه دولتی و اجرایی گفتمان ایجاد کنیم تا مطالبه انجام گیرد و از طرفی مدیریت استان نیز بصورت جدی پشتیبان در امر تسهیل‌گری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان
، ادامه داد: با تشکیل یک بانک اطلاعاتی می توان علاوه بر اعتماد سازی از بروز مشکلات بعدی پیشگیری و از موازی‌کاری در برخی خیریه‌ها جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha