هشدار گوگل به همه کاربران درباره یک کلاهبرداری

گوگل به همه کاربرانی که حساب جیمیل دارند درباره یک کلاهبرداری جدید هشدار داد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) اگر حساب جیمیل دارید، لازم است که به هشداری که گوگل داده ، توجه کنید.

این جیمیل جعلی، مدعی است کاربر، برنده جایزه شده است و پیامی با این مضمون دارد که شما ۱۸.۲۵ میلیاردمین جست‌وجو در گوگل را انجام داده‌اید. در این پیام آمده است: تبریک! شما کاربر خوش شانس گوگل هستید. هر ۱۰ میلیون جست‌وجویی که در جهان انجام می‌شود، یک کاربر خوش شانس را انتخاب می‌کنیم تا یک هدیه تشکر به او ارسال کنیم. شما آن کاربر خوش شانس هستید.

این پیام از کاربران جیمیل می‌خواهد روی لینکی کلیک کنند و تنها با کلیک روی این لینک، می‌توانند جایزه خود را دریافت کنند. گوگل هشدار داده که این پیام، شکل جدیدی از کلاهبرداری است و راهی برای دسترسی یافتن هکرها به اطلاعات شخصی کاربران است و با استفاده از این پیام، پول و هویت کاربران سرقت می‌شود. گوگل از کاربران خواست نسبت به این کلاهبرداری هوشیار باشند.

بر اساس گزارش‌ها، گوگل در صفحه توصیه خود به کاربران جیمیل هشدار داد ممکن است یک پنجره پاپ‌آپ هم از شما بخواهد ایمیل یا اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. گوگل به این شکل جایزه نمی‌دهد؛ بنابراین با تکمیل نظرسنجی یا وارد کردن اطلاعات شخصی، برنده جایزه نخواهید شد. پنجره پاپ‌آپ را ببندید و اطلاعات شخصی خود را وارد نکنید.

منبع:پارس نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha