پوشش ۶۵ درصدی بیمه سلامت در استان کرمان

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ۶۵ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و این سازمان ۹۰ درصد از هزینه درمان زوج‌ های نابارور استان را تامین می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت، مدیر کل یمه سلامت استان کرمان با فرماندار سیرجان دیدار و در رابطه با نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در شهر و روستا به بحث و گفتگو پرداختند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در این نشست با بیان اینکه ۶۵ درصد از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار دارند، گفت: کسانی که از بیمه سلامت برخوردار نیستند، هم به صورت بالقوه از خدمات سلامت استفاده می‌ کنند و به محض نیاز به خدمات درمانی در بیمارستان‌ ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

محمد جعفری، از تأمین ۹۰ درصد از هزینه درمان زوج‌ های نابارور استان خبر داد و افزود: ۹۰ درصد هزینه‌ های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ های درمان سرپایی افراد تحت پوشش، توسط این بیمه در مراکز درمانی سرپایی و بیمارستانی پرداخت می شود، که این خود نشانه حمایت از جامعه در بخش سلامت و درمان می باشد.

پوشش ۶۵ درصدی بیمه سلامت در استان کرمان

فرماندار ویژه سیرجان نیز در این دیدار ضمن تبریک گرامیداشت هفته سلامت با مثبت ارزیابی نمودن عملکرد بیمه سلامت در شهرستان از تلاش ها و زحمات ارزنده بیمه سلامت شهرستان در راستای فراهم و اجرایی نمودن خدمات بیمه سلامت تقدیر و بر لزوم تلاش بیشتر در جهت ارتقای خدمات این بیمه به بیمه شدگان تحت پوشش در شهرستان تاکید کرد.

علی یعقوبی پور با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند انقلاب اسلامی، گسترش و دسترسی عادلانه هموطنان به خدمات بهداشتی و درمانی است، گفت: بیمه سلامت با هدف اجرای بیمه همگانی و برقراری عدالت اجتماعی در بخش سلامت، یک کارنامه درخشان در شهرستان سیرجان دارد و عملکرد این مجموعه موجب اطمینان خاطر مردم شده است و در سال های آینده یکی از گزینه های اصلی مردم در انتخاب بیمه می باشد.

وی با اشاره به اهمیت تدوام اجرای طرح پزشک خانواده شهری و روستایی در کشور و نتایج مثبت اجرای این طرح در دیگر کشور ها، تصریح کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع که در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است، روشی بسیار مهم و موثر در حفظ سلامت مردم، کاهش هزینه و وقت درمانی و ارتقای نظام سلامت به شمار می‌ رود، که باید ساز و کار و زیرساخت‌ های لازم در این شهرستان قبل از اجرایی شدن بخوبی فراهم شود.

فرماندار ویژه سیرجان خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع باید اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی صورت گیرد، تا مردم در صورت مواجه با بیماری ابتدا به مراقب سلامت مراجعه کرده و در مراحل اولیه تشخیص صورت گیرد و مشاوره های لازم ارائه شود و در صورت نیاز به پزشک عمومی و در صورت مزمن بودن حال بیمار به پزشک متخصص ارجاع داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha