پایگاه شمالغرب زنجان ،مرکز آموزشی و توان افزایی کشور شناخته شد / اولویت جذب با داوطلبین درجه ایثار

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: مجوز های لازم برای آموزش های تخصصی در  پایگاه امدادی شمالغرب زنجان دریافت شد، که با دریافت این مجوز،پایگاه شمالغرب به عنوان مرکز آموزشی و توان افزایی کشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی شامگاه روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه هفته هلال به معنی شناساندن خدمات جمعیت هلال احمر است، اظهار کرد: هفته هلال از ۱۶ الی ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری با شعار هلال؛ نشان امید با برگزاری برنامه های مختلف در سطح استان اجرا خواهدشد.

وی با اشاره به برنامه های هفته هلال احمر توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان،افزود: در این هفته برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است که از جمله این برنامه ها دیدار با مسئولین ارشد استانی، عطرافشانی گلزار شهدا، ویزیت رایگان در مناطق محروم،دیدار با خانواده شهدا،گردهمایی با سازمان های مردم نهاد و سمن ها،مسابقات ورزشی،مانورهای آموزشی و آمادگی در حوادث، آموزش های تخصصی و....است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به شناسایی۱۰ نقطه حادثه خیز برای توسعه پایگاه های امدادی در استان، گفت: در این هفته همچنین یک پایگاه امدادی در محور دندی افتتاح و دو پایگاه امدادی نیز کلنگ زنی خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه تا پایان سال جاری حداقل ۳ الی ۴ پایگاه امدادی را افتتاح میکنیم، اظهار کرد: یقینا افتتاح این پایگاه ها نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی است که خواهشمندیم که مسئولین استانی در این زمینه کمک حال هلال احمر باشند تا خدمات با کیفیت تری را به مردم ارائه بدهیم.

وی با بیان اینکه ساختمان افتتاحی پایگاه امدادی محور مواصلاتی دندی با پیگیری مقامات استانی و دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شد، افزود: این پایگاه نیاز به خودروی ست نجات دارد که از سوی جمعیت هلال احمر کشور مطالبه میکنیم و نیروی انسانی نیز توسط جوانان آموزش دیده همان منطقه سازمان دهی می شوند.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از درآمد پایدار و مولد سازی را در ایت هفته عملیاتی خواهد شد، افرود: در این راستا طرح های توجیهی تنظیم شده است و منتظر مجوزهای مربوطه هستیم تا در استان این امر را پیاده سازی کنیم چرا که کمک بسیاری به ماموریت های ما خواهد کرد.

این مسئول در ادمه نشست در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری سلامت در خصوص جذب نجاتگران یک در جمعیت بیان کرد: مبنای جذب در جمعیت هلال احمر فقط برای کسانی است که عضو در جمعیت هلال احمر هستند و اولویت جذب با داوطلبین و جوانان دارای درجه ایثار می باشد.

هاشمی در ادامه با در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری سلامت، در خصوص توسعه پایگاه شمالغرب زنجان، گفت: در این مکان مجوز آموزش های تخصصی دریافت شد که به عنوان مرکز آموزشی و توان افزایی کشور شناخته شد که بودجه خاص ملی خواهد داشت و اردوها و آموزش های کشوری در این پایگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha