"بورس" آغاز حرکتی جدید در سرمایه‌ گذاری استان کرمان خواهد بود

استاندار کرمان در همایش «معرفی ابزارهای نوین تامین مالی» با بیان اینکه بورس در استان کرمان یک ظرفیت‌ مهم است، اظهار داشت: بورس نبض اقتصاد جهانی است و آغاز یک حرکت جدید در زمینه سرمایه‌ گذاری استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در همایش معرفی ابزارهای نوین تامین مالی با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر اینکه بورس آغاز یک حرکت جدید در زمینه سرمایه‌گذاری استان است، گفت: ما نیازمند توسعه فعالیت‌ های بازار سرمایه در استان هستیم.

وی در این همایش بیان کرد: حضور مدیران بورس در کرمان می تواند آغاز حرکت جدیدی در حوزه سرمایه گذاری و تامین سرمایه باشد، تا بتوان از روش های تامین مالی سنتی به سمت شیوه های مدرن پیش رفت.

استاندار کرمان تصریح کرد: در حال حاضر بورس وضعیت خوبی دارد و بعد از مدت ها جهش خوبی داشته و رکوردهایی را به ثبت رسانده، نقدینگی ها وارد بورس شده، اما باید حجم بازار افزایش یابد.

فداکار اظهار کرد: شرکت های زیادی در استان فعال هستند و ظرفیت های خوبی دارند، اما فقط چند شرکت بزرگ استان در بورس فعالیت دارند، که باید با فرهنگ سازی، ارائه آموزش های لازم و تسهیل مسیر، ورود شرکت های بیشتری را در بازار سرمایه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ابزارهای مالی باید معرفی شوند، ظرفیت های لازم ایجاد و شرکت های کوچک و متوسط با دریافت مشاوره صحیح وارد بازار سرمایه شوند تا با خیالت راحت تری به فعالیت خود ادامه دهند.


استاندار کرمان ابراز داشت: قرار است ریل بورس سرمایه‌ گذاری از فرآیندهای سنتی به حوزه جدید پیش رود و نیازمند زیرساخت‌ هایی است؛ که شرکت‌ ها ساختارهایشان در بورس دیده شود.


فداکار با بیان اینکه بورس عرصه مهمی در اقتصاد جهانی است، تصریح کرد: رمز اقتصاد جهانی در بورس است. اگر ذره‌ای خلا و درگیری در هر حوزه اقتصادی صورت گیرد، به صورت لحظه‌ای نوسانات در بورس ایجاد می‌شود.


وی با اشاره به ظرفیت بزرگ بورس گفت: هدفی که در استان دنبال آن هستیم ورود شرکت‌ ها به این عرصه و تامین مالی و سرمایه است.


استاندار کرمان اظهار داشت: از آنجایی که بانک‌ های استان ظرفیت محدودی دارند، با ورود عامه شرکت‌ ها به بازار بورس و افزایش حجم بازار، تامین نقدینگی و تامین مالی راحت‌ تر و شفاف‌ تر صورت می‌گیرد.

فداکار یادآور شد: شرکت‌ ها به عنوان کمک کننده به سازمان بورس هستند که می‌ تواند باعث افزایش سرمایه‌ ها در بورس و تامین مسیرهای مالی شود و بانک‌ ها آزادتر خواهند شد.


وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ ها برای ورود به بورس باید مشاوره‌ های تخصصی بگیرند، تاکید کرد: ورود به بورس نیازمند استانداردهایی است و لازم است ابزارهایی معرفی شود، که توسط شرکت‌های مشاوره وارد عرصه شده و شرکت‌ ها تجهیز شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha