پرواز بالگرد برای اهدای عضو به پنج بیمار/دومین اهدای عضو سال ۱۴۰۲ در مجموعه علوم پزشکی لارستان

روز گذشته در ‌پی مرگ مغزی خانم ۲۷ ساله و اعلام وضعیت خانواده وی در خصوص اهدای اعضا، پیکر او توسط بالگرد اورژانس هوایی شهید قائدی به شیراز منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، روز گذشته در ‌پی مرگ مغزی خانم ۲۷ ساله و اعلام وضعیت خانواده وی در خصوص اهدای اعضا، پیکر او توسط بالگرد اورژانس هوایی شهید قائدی به شیراز منتقل شد.

دکتر محمد آزادگان معاون درمان دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: اهدای عضو امری است خداپسندانه که برای پاداش آن نمی توان حدی قائل شد، تنها آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده است که در آن خداوند متعال نجات یک شخص را معادل با نجات جان همه انسانها دانسته و این مهم بهترین توصیف از این اقدام ایثارگرانه است.

وی با اشاره به سلامتی اعضای بانوی جوان فوت شده تصریح کرد: با توجه به سن کم بیمار و سلامتی اعضای پیکر او، بر اساس نظر تیم پیوند اعضا، مقرر شد جهت بهره مندی حداکثری از این اقدام نیکو، پس از اعلام رضایت خانواده وی، جهت انجام مراحل پیوند، پیکر این بانوی بزرگوار به بیمارستان پیوند شیراز منتقل شود.

معاون درمان دانشگاه افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با اورژانس پیش بیمارستانی لارستان، بالگرد اورژانس هوایی با ایجاد شرایط ایمن برای حفظ حیات بیمار، او را به شیراز منتقل کرد.

دکتر آزادگان خاطر نشان کرد: پس از انتقال موفق وی، دو کلیه، کبد، قرنیه و پوست آن مرحوم به بیماران نیازمند پیوند زده شده و به آنان عمری دوباره بخشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha