تولید بدون صادرات موضوعیت ندارد

استاندار کرمان در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان گفت: چنانچه تولید محصولات را در استان داشته باشیم، اما صادرکننده‌ ای نباشد، دیگر تولید موضوعیت ندارد و بنابراین صادرات محصولات یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار عصر پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت به همراه معاون سازمان توسعه و تجارت، نمایندگان مردم کرمان و راور، سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از مسئولین استان در آیین تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان شرکت کرد.


فداکار در این آیین ضمن تبریک و تشکر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان، افزود: چنانچه تولید محصولات را در استان داشته باشیم، اما صادرکننده‌ ای نباشد، دیگر تولید موضوعیت ندارد و بنابراین صادرات محصولات یک ضرورت است.


وی خاطرنشان کرد: بخش‌ هایی از صادرات استان در خارج از استان انجام می‌ شود که این امر خوشایند نیست، لذا دستگاه‌ های مرتبط باید همکاری لازم جهت تقویت صادرات استان را داشته باشند.


استاندار کرمان خاطرنشان کرد: چنانچه وزارت بازرگانی شکل گیرد قطعا شرایط تولید و صادرات بهتر شده و با هم افزایی بخش دولتی و خصوصی وضعیت اقتصادی استان بهبود پیدا خواهد کرد.


معاون سازمان توسعه و تجارت در این آیین گفت: ما نیازمند تحول در حوزه تجارت هستیم و در همین راستا در سال جاری باید به حوزه تجارت کشور کمک کنیم.

تولید بدون صادرات موضوعیت ندارد


محمدصادق قنادزاده با اشاره به اینکه تثبیت نرخ ارز مسئله محوری ما است، افزود: شیوه برگشت ارز نیز یکی دیگر از مباحثی است که پیگیر هستیم تا موانع آن رفع شود.


وی با بیان این مطلب که ظرفیت‌ های خوبی در زمینه تجارت خارجی به وجود آمده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ رابط خارجی در کشورهای مختلف داریم که به امر صادرات کمک می‌کنند و این در حالی است که در دولت قبل صرفا دو رابط فعال داشته‌ایم.


معاون سازمان توسعه و تجارت، تعامل بخش خصوصی و دولتی را یک ضرورت دانست و افزود: این تعامل موجب ارتقای سطح اقتصادی استان می‌ شود، لذا توجه به این موضوع یک ضرورت است.


محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به اینکه تثبیت نرخ ارز موضوعی مهم و قابل توجه است، افزود: برای ایجاد آرامش در حوزه اقتصاد، تقویت صادرات و تسهیل‌ گری در این زمینه باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.


وی سهم عمده صادرات استان را متعلق به محصول پسته و مغز پسته دانست و افزود: چنانچه آفت و سرمازدگی موجب کاهش صادرات پسته شود، آمار صادرات استان نیز سیر نزولی پیدا می‌ کند، لذا باید تنوع محصولات صادراتی را مدنظر داشته باشیم.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان از استاندار کرمان و تیم اقتصادی ایشان جهت حمایت و تسهیل‌ گری در امر صادرات تقدیر و تشکر کرد.


گفتنی است، در این آیین از ۲۰ نفر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان در سال ۱۴۰۰ که در حوزه‌ های معدنی، خشکبار، شیمیایی و پلیمری فعالیت داشته‌ اند، تقدیر به عمل آمد.

تولید بدون صادرات موضوعیت ندارد

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha