لزوم توجه به معیشت قشر آسیب پذیر در راستای وحدت دولت و مردم

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان اظهار داشت: دولت باید در راستای وحدت و همدلی، توجه به معیشت قشر آسیب پذیر، مراقبت برای برخورد با تورم و گرانی و افزایش قدرت خرید مردم عمل و با وسواس برای تحقق این سیاست‌ ها کار کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، با تاکید بر اصل همدلی در کشور گفت: در کشور نیاز به همدلی داریم و معیشت قشر آسیب پذیر جامعه باید مورد توجه باشد، باید با گرانی ها برخورد و قدرت خرید مردم را بالا برود.

وی اظهار داشت: در مقابل جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس تا کنون تحت رهبری امام عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری با عزت، حکمت و مصلحت سیاست‌های خود را پیش برده و این دو نگاه در دنیا نمی‌ تواند همدیگر را همراهی کنند حتما این دو نگاه به درگیری و تخاصم می‌ انجامد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان متذکر شد: باید از برخورد بین المللی مراقبت و مواظبت کنیم و سیاست جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار دهیم، باید در داخل و خارج مرزها مدافع ارزش‌ ها باشیم و از نگاه انسانیت دفاع کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه برای اینکه بخواهیم سیاست‌ های اصلی نظام و فرامین و منویات امامین انقلاب را عملیاتی کنیم باید نگاه به داخل کشور داشته باشیم، ادامه داد: ما در داخل کشور نیاز به وحدت و همدلی، توجه به معیشت قشر محروم و آسیب‌ پذیر جامعه داریم.

وی تصریح کرد: دولت باید در راستای وحدت و همدلی، توجه به معیشت قشر آسیب پذیر، مراقبت برای برخورد با تورم و گرانی و افزایش قدرت خرید مردم عمل و با وسواس برای تحقق این سیاست‌ ها کار کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با اشاره به اینکه نگاه دوم ما نگاه به خارج کشور است، گفت: در خارج کشور برخوردی که ما در صحنه بین‌ المللی انجام می‌ دهیم باید همان سیاستی که مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی در برخورد با سایر کشورها دارند را در دستور کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: کشورمان، روزهای پر حادثه و تاریخ ساز سختی را به خود دیده، یکی تحریم های ظالمانه آمریکا و هم پیمانان اش علیه ایران و یکی هم روز خروج آمریکایی ها از برجام است و آنها با این اقداماتشان، بدخواهی، کینه ورزی، و باج خواهیشان را نشان دادند و با همه ملت ها و کشورها با چنین سیاستی برخورد می کنند.

وی بیان کرد: در مقابل، جمهوری اسلامی با عزت و حکمت و مصلحت از بدو تاسیس تا حالا تحت رهبری امامین انقلاب، سیاست ها را پیش برده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: آمریکایی‌ ها در تاریخ نشان دادند که بدعهد، کینه ورز و باج خواه هستند و با این سیاست خود با دیگر ملت‌ ها و کشورها برخورد می‌ کنند.

وی بیان کرد: تهاجم و تجاوز در کارنامه ننگین آمریکا ثبت شده و در مقابل آن جمهوری اسلامی با عزت، حکمت و مصلحت از بدو تاسیس تاکنون، تحت فرماندهی ولایت فقیه سیاست‌ های خود را پیش برده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: این دو نگاه متفاوت حتما به درگیری و تخاصم می‌ انجامد، لذا یکی باید از نگاه خود عدول کند، جمهوری اسلامی مبتنی بر کتاب و سنت است و یک گام هم از آرمان‌ های خود عقب نشینی نخواهد کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: دو قطب متضاد و مقابل وجود دارد و شما مردم در کشوری قرار دارید که افتخار می‌ کنید پرچم عزت، حکمت و مصلحت را بلند کردید و به دنیا هم می‌ گویید که در این سه اصل در سیاست داخلی و خارجی خود حرکت کنند.

وی ابراز داشت: برداشتن این پرچم و حمل آن هزینه دارد و ملت‌ های تاریخ ساز نیز این سختی‌ ها را تحمل و پیشرفت کردند.

امام جمعه کرمان افزود: باید ضمن عملیاتی کردن سیاست اصلی نظام و فرامین امامین انقلاب، نگاهی به داخل کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اضافه کرد: در انقلاب سال ۵۷، مردم و رزمندگان ما، طرفداران حجاب، عفاف و اخلاق در کشور تصمیم گرفتند که با قدرت و قاطعیت این پرچم را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت، ولی عصر(عج) بسپارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت حضرت حمزه سیدالشهدای صدر اسلام در دفاع از پیامبر مکرم اسلام و ارتحال عبدالعظیم حسنی یادآور شد: فعالیت‌ های این افراد قبال تحسین است.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه شهادت روحانی خدوم آیت الله سلیمانی در روزهای اخیر و بزرگداشت دو عالم بزرگوار فقیه را داشتیم خاطرنشان کرد: روز جهانی هلال احمر بر عزیزانی که در بحران کنار مردم هستند و در خط مقدم کمک به مردم در صحنه‌ های خطر حضور دارند و تا پایان عوارض ناشی از حوادث، در کنار مردم هستند، مبارک باد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: هفته تکریم دو جریان پویا و ارزشمند کشور از جمله کار و کارگر را داریم که آبادانی و پیشرفت کشور مدیون تلاش‌های این عزیزان است و کارگر در نگاه دینی مورد تکریم و احترام هستند لذا باید به این قشر احترام بگذاریم.

وی با اشاره به هفته معلم نیز افزود: کانون و مرکز ساخت و تربیت انسان وزارت آموزش و پرورش است و معلم نقش انسان سازی دارد و معلم‌ های خدوم و مجاهد در تمام کشور تلاش می‌ کنند تا بازار تعلیم و تربیت را گرم نگهدارند و برخی از این معلمان در شرایط بسیار سخت به تعلیم و تربیت می‌ پردازند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: از شمال تا جنوب، از غرب تا شرق استان کرمان تحت پوشش معلمان است، کوهستان‌ های بین شرق و جنوب کرمان، مناطق محرومین و غیربرخورداری در جای جای استان دیده می‌ شود، اما معلم مجاهد در آنجا حضور پررنگی دارد که باید تکریم این قشر را جدی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه، با اشاره به هفته تکریم دو جریان پویا و ارزشمند در کشور یکی کار و کارگر و دیگری معلم گفت: هر چه عمران و آبادانی می بینیم مدیون تلاش های کارگران در سراسر کشور است و این قشر در نگاه دینی، بسیار مورد تکریم و احترام است.

وی همچنین معلم را، مظهر ساخت و تربیت انسان دانست و معلمان را انسانهای موثر در تربیت نیرو در حوزه های مختلف دانست و بیان کرد: این وزارتخانه ای که همه دست به سوی او دراز می کنند، نقش اش معلمی و انسان سازی است.

وی با اعلام اینکه در استان پهناور کرمان برخی معلمان در شرایط بسیار سخت به امر تعلیم و تربیت می پردازند، بر تکریم معلمان و توجه هر چه بیشتر به دغدغه هایشان، تاکید کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: موعظه مثل دارویی است که پزشک متخصص تجویز می‌ کند و مریض زمانی آن را می‌ پذیرد که از آن تاثیر بگیرد، اما هرکس موعظه را به کار ببندد، حتما شفا پیدا می‌ کنند.

وی همچنین با اشاره به واقعه کربلا خاطرنشانکرد: نظارت بیرونی تربیت را به بن بست می‌ رساند و این نظارت باید از درون افراد اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha