اقدامات هیئت پزشکی ورزشی مازندران  موجب تقدیر است

دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت:  استان مازندران به عنوان استان مهم ورزشی در کشور است  و روند قهرمان پروری در استان مازندران باید  ادامه دار باشد.

به گزارش طبنا مازندران، اشکان اردیبهشت دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی ایران، در جلسه‌ی مسئولان کمیته‌های تخصصی هیئت پزشکی ورزشی مازندران، با بیان اینکه در فدراسیون پزشکی ارائه خدمات به جامعه ورزشی هدف‌گذاری شده است، افزود: مازندران با ۲۱ شهرستان و تراکم جمعیت زیاد و وسعت کم توجهی بیش از پیش در حوزه ورزشی را می‌طلبد.


وی با اشاره به افزایش تعداد ورزشکاران در دوران کرونایی گفت: این رقم به سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته رسیده است.

دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی ایران
با اشاره به خدمات فنی پزشکی گفت: پیگیر آن هستیم که هیئت‌های استانی با مراکز درمانی قرارداد منعقد کنند تا ورزشکاران برای دریافت خدمات تخصصی مجبور به مراجعه و اعزام به تهران نباشند.

اردیبهشت توسعه مراکز درمانی متعلق به فدراسیون را از دیگر برنامه‌های پیش رو بیان کرد و گفت: توانمندسازی استان‌ها و تجهیز مراکز درمانی استان‌ها از برنامه‌های است.

این مسئول در پاسخ به سهمیه بودجه هیئت پزشکی مازندران با توجه به تعداد ورزشکاران و افتخارآفرینی مازندران گفت: بودجه ها بر اساس عضو ویژگی استان ها تعلق می گیرد.

کسب رتبه‌ی برتر هیئت پزشکی ورزشی مازندران /

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران از کسب رتبه‌ی برتر این هئیت در حوزه خدمات پزشکی ورزشی کشور خبرداد.

همچنین، دکتر فرزاد گوهر دهی در جلسه‌ی مسئولان کمیته تخصصی هیات پزشکی ورزشی مازندران که با حضور دکتر اردیبهشت دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی ایران برگزار شد از کسب رتبه برتر مازندران در کشور در حوزه خدمات پزشکی ورزشی خبرداد.

وی افزود: خدمات پزشکی ورزشی در هیئت به صورت رایگان به ورزشکاران ارائه می‌شود.

گوهردهی ادامه داد: بیشترین نوع آسیب در حوزه آسیب زانو ها و اندام ها اتفاق می افتد و ورزشکاران در رشته های تکواندو، کاراته و فوتبال بیشترین آسیب را دارا هستند.

وی ادامه داد: این مجموعه صرفا برای عملیات درمانی نیست و خدمات پیشگیری به طور جدی تری دنبال می‌شود.

این مسئول افزود: تعداد ۹۲۴ نفر در سال ۱۴۰۱ جهت خدمات درمانی به هیئت مراجعه کردند و ۱۵ میلیارد ریال ارزش خدمات ارائه شده بوده است.

گوهردهی ادامه داد: از مجموع ورزشکاران ۶۸ هزار ورزشکار زن و مابقی ۱۰۵ هزار ورزشکار مرد هستند و این ورزشکاران از بیمه خدمات درمانی بهره مند هستند.

وی گفت: شهرهای ساری، بابل، آمل، قائمشهر و تنکابن جزو پنج شهر اول دارای بیشترین تعداد ورزشکاران هستند و تعداد ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال قبل با رشد ۴۰ درصدی روبرو بوده است.


گوهردهی با اشاره به اینکه سال بیش ازیک هزار و ۷۰۰ مسابقه را پوشش دادیم، افزود: هزار و نزذیک به دو هزار نفر از همکاران این مسابقات را پوشش داده و که بخشی از این مسابقات بین المللی و ملی بودند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران ادامه داد: طی سال قبل هزار و ۹۹۳ مورد بازرسی از اماکن ورزشی صورت گرفت که ۴۷۵ مورد منجر به صدور اخطار و ۱۷ مورد نیز منجر به پلمب اماکن ورزشی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha