خدمات هلال احمر بدون توجه به دین و نژاد،بُعد انسانی دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ارائه خدمات در هلال احمر بدون توجه به دین و نژاد شعاع انسانی دارد و خدمات آن چتر فراگیری است که هموطنان از آن بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، حضرت آیت اله علی خاتمی شامگاه روز شنبه(۱۶اردیبهشت ماه) در دیدار خیرین، کارکنان، اعضای امدادگران، داوطلبان، جوانان، مربیان و بازنشستگان هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر هفته ندارد چرا که فعالیت های این مجموعه شبانه روزی و در همه روزهاست.

وی با بیان اینکه بر اساس قرآن کریم هر کسی انسانی را نجات دهد انسانیت را نجات داده است، افزود: آیات قرآن مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل است و نگاه انسانی دین،قرآن و سیره و سنت امامان معصوم(ع) حکایت از آن دارد که خدمت رسانی به شیوه هلال احمر در مکتب مسلمانان ریشه دیرینه ای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تشکیلات خدمت رسانی هلال احمر عمر ۱۰۰ ساله پیدا کرده است، بیان کرد: بر اساس مبنای فکری و اندیشه مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل می باشد و اگر عمر بشر به همین مقدار نیز ادامه یابد این نوع ارائه خدمات غیر قابل تغییر است.

آیت اله خاتمی با بیان اینکه ارائه خدمات در هلال احمر بدون توجه به دین و نژاد،شعاع انسانی دارد و چتر فراگیری است که هموطنان از آن بهره مند می شوند، افزود: این انگیزه انسانی، اعضای افتخاری هلال احمر را وادار کرده است که به عنوان نیروهای خدمات رسان و داوطلب برای کمک به هموطنان وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha