۱۳۵ بیمار تالاسمی ماژور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت :۱۳۵ بیمار تالاسمی ماژور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم هستند. بیماران می توانند از طریق صندوق بیمه سلامت، درصدی از هزینه درمان خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر قهرمان بمانا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۱۳۵ بیمار تالاسمی ( ماژور) تحت پوشش دانشگاه هستند که این بیماران علاوه بر دریافت خون در بخش کولیز بیمارستان مطهری جهرم، خدماتی چون ام آر آی قلب و کبد، سنجش تراکم استخوان، دندانپزشکی، برخی آزمایشات و خدمات پاراکیلینیکی بصورت رایگان دو بار در سال دریافت می کنند.

وی با اشاره به تزریق مداوم خون برای بیماران تالاسمی (ماژور) و رسوب آهن در قلب و کبد این بیماران گفت: ام آر آی قلب و کبد برای بیماران تالاسمی ( ماژور) حیاتی و با انجام آن میزان رسوب آهن در قلب و کبد بیمارن مشخص و با اعلام آن به پزشکان معالج از بروز نارسایی قلبی، کبدی و عوارض شدید جلوگیری می شود.

از دیگر اقدامات دانشگاه برای بیماران تالاسمی انجام ام آر آی قلب و کبد است که با انجام آن بیماران دیگر نیاز به رفتن به تهران و مرکز استان را ندارند.

وی بیان کرد: این بیماران داروهای تخصصی خود را مانند دسفرال، دفریپرون و دفرازیراکس بصورت رایگان دریافت می کنند. لازم به توضیح هست که به‌ دلیل تحریم ها مشابه خارجی داروهای دسفرال و دیفریپرون به تعداد محدود با دریافت هزینه در اختیار این بیماران داده می شود.

به گفته دکتر بمانا بر اساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و بیمه سلامت برای حمایت از بیماران خاص وصعب العلاج از جمله بیماران تالاسمی، صندوق بیمه سلامت راه اندازی شده است. بیماران می توانند از طریق صندوق بیمه سلامت، درصدی از مبلغ هزینه شده خود را برای تهیه دارو و همین طور درمان دریافت نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha