پیشرفت فیزیکی مسکن ملی در زنجان به بالای ۴۰ درصد رسید/وام مسکن افزایش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه های طرح ملی مسکن در زنجان به بالای ۴۰ درصد رسیده است که این پیشرفت مرهون آورده مردمی است که باعث می شود پروژه ها فعالیت و حرکت خود را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، اصغر اسماعیلی شامگاه روز سه شنبه(۱۹ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با اشاره به اینکه راه و شهرسازی به واسطه ماموریت های ذاتی خود در بخش های مختلف فعالیت دارد، اظهارکرد: اداره کل راه استان در بخش راه سازی ۷ پروژه و محور در بخش احداث و بهسازی در محور های استان دارد.

وی تصریح کرد: تمامی اعتبارات راه سازی استان از محل اعتبارات ملی است و در حال حاضر تمام ۷ پروژه راه در استان فعال هستند که از جمله این محور ها زنجان به کردستان، زنجان_تکاب، ترانزیت زنجان_قزوین، سه راهی سلطانیه_کبوتر آهنگ،زنجان_بناب منجیل، کلور_درام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به بخش دیگر وظایف این اداره کل در اجرای پروژه های ساختمان های دولتی، گفت: در این خصوص ۵ الی ۶ پروژه فعال در استان وجود دارد و در بخش بازآفرینی نیز اقدامات مشترک در قالب کمک به بافت های فرسوده در بهبود وضعیت سرانه عمومی با دستگاه های متولی به عنوان همکار در بافت هایی که نیاز بهبود فضای عمومی دارد در ۸ محلات هدف بازآفرینی شهر زنجان همکاری دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم در تولید مسکن که یکی از مهمترین و با اولویت ترین وظایف است، بیان کرد: در این راستا حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی برای دوره چهارساله سهم استان پیش بینی شده است که ۲۷ هزار واحد آن در بخش حمایتی است که در دو بخش شرق و غرب زنجان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار واحد نیز در بخش روستایی و ۱۲ هزار واحد در بخش خودمالکی و خصوصی و ۹ هزار واحد مسکونی در مناطق هدف بازآفرینی و ۳ هزار واحد تولید مسکن استیجاری شهری است که سهم استان زنجان در طی ۴ سال است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر از ۲۷ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی ۱۷ هزار واحد با سازنده قرارداد بسته شده است و شروع به احداث شده است،خاطرنشان کرد: مابقی تعداد واحد ها نیز در سال جاری به تبع تسهیل زمینی که صورت گیرد فرایند تخصیص پروژه و شروع واگذاری و پیمان سپاری و ساخت و تحویل پروژه را در دستور کار داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه تا به امروز پروژه های شروع شده از انتهای سال ۹۹به پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصدی را در پروژه های مسکن ملی شاهدیم،اظهار کرد: این پیشرفت پروژه ها مرهون کمک های مردم و آورده مردمی است که باعث می شود پروژه ها فعالیت و حرکت خود را نیز ادامه دهد و وظیفه ما نیز کنترل و پایش پروژه ها است.

وام مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

وی با اشاره به سوال خبرنگاران در خصوص مشکلات آورده مردمی که باتوجه به وضع کنونی متقاضیان را با مشکل مواجه کرده است، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به جد پیگیر افزایش وام تسهیلات متقاضیان است که امیدواریم موافقت شورای پول و اعتبار اخذ شود که اگر این اتفاق صورت گیرد تسهیلات مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد، طبق مصوبه امروز در شورای پول و اعتبار، تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha