دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق به دریافت تندیس جوانی جمعیت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان،با اشاره به نقش محوری ماماها در زمینه جوانی جمعیت، در شناسایی، کمک و مشاوره به مادران مصمم در سقط جنین، گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط جامعه مامایی استان در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق به دریافت تندیس جوانی جمعیت شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،حسن بختیاری در مراسم گرامیداشت روز ماما با تأکید بر جایگاه ویژه ماماها در تولد زیباترین خلقت الهی گفت: تعریف نقش مامادر ساختار بهداشت و درمان دارد نقش ویژه ای است.

وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا میزان موفقیت و ارزش ساختار سلامت محور بر اساس تکنولوژی سنجیده می شود، افزود: تحقیقاتی در آمریکا نشان داده است که این مؤلفه تأثیر اندکی دارد و طبق مقایسه انجام‌ شده، با آموزش و مراقبتهای اولیه و کمترین امکانات و هزینه، شاخصهای سلامتی بهبود یافته و پیشرفت را نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اهمیت و ارزش کار جامعه مامایی بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: چرا که سلامتی مادر و جنین در دستان این افراد است و در اورژانسی ترین لحظه زندگی انسان که مرحله تولد است حضور دارند تا نوزادی سالم را تحویل جامعه دهند.

بختیاری همچنین با اشاره به نقش محوری ماماها در زمینه جوانی جمعیت، گفت: در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت و سطوح مختلفی که تعریف شده نقش محوری ماما در آموزش و ترغیب مادران برای بارداری و حفظ سلامت باروری و سلامت مادر و نوزاد بارزتر است.

وی بااشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی اجرای طرح نفس در استان گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط جامعه مامایی استان درشناسایی، کمک و مشاوره به مادران مصمم در سقط جنین، دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق به دریافت تندیس جوانی جمعیت شد.

این مسئول با بیان اینکه اگر جامعه بخواهد در حوزه های مختلف به خصوص سلامت آینده که وابسته به کودکان است پیشرفت کند هیچ چاره ای ندارد مگر اینکه نگاه ویژه ای به کار مامایی داشته باشد، افزود: اگر این نگاه ویژه اگر اتفاق بیفتد سلامت آینده جامعه ما بسیار بهتر از وضع کنونی خواهد شد و بنده نیز به عنوان مسئول در این سیستم با اعتقاد به ارزش کار مامایی از ظرفیت هایی که برای ماما ایجاد خواهد شد قطعا حمایت خواهم کرد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha