در دنیای امروز به ایرانی قوی و مستقل نیاز داریم

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، با بیان اینکه ما به ایران قوی و مستقل در دنیای امروز نیاز داریم، تاکید کرد: برای اینکه ایران قوی و مستقل را در صحنه حفظ کنیم و هر روز بر قدرت آن بیفزاییم، باید هم مراقب داخل و هم خارج از کشور باشیم، تا به قدرت بازدارندگی برسیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امروز در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند «از خدا بترسید که خدا با پندها و اندرزهای فراوان نعمت را بر شما تمام کرد و سود فراوانی را به شما رساند.»

وی افزود: خداوند با پندها و اندرزهای فراوان از جمله ارسال پیامبران، نزول کتب و دادن عقل، نعمت را بر انسان تمام کرد تا انسان از راه‌ های انحرافی فاصله بگیرد.

خطیب جمعه کرمان، ادامه داد: هم در ارسال رسل و هم در ارسال کتب نعمت را بر انسان‌ ها تمام کرده است و همه تدابیر اندیشیده شده است، تا بشر راه تقوا را طی کرده و دچار انحراف و گمراهی نشود و این تدابیر با کتب آسمانی و به وسیله رسل و امامین به ما رسیده تا به آن جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، سنت انبیای الهی را یکی از الگوهای بزرگ تربیتی برشمرد و افزود: در جای جای قرآن به موضوع اسوه بودن بعضی افراد به‌ ویژه انبیای الهی پرداخته شده است که باید از آنها درس گرفت و در گفتار و رفتار به آنها اقتدا کرد.

وی، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مردم را باید با اعمال و رفتار به کار دعوت کرد، ادامه داد: گاهی با رفتار خود می‌ توانید حرکتی انجام دهید که تأثیر بسیاری در تربیت داشته باشد.

امام جمعه کرمان در ادامه مباحث گذشته در خصوص تربیت و عوامل مؤثر مربوط به آن، اظهار کرد: یکی از این عوامل وجود الگوها و سرمشق‌ های بزرگ تربیتی در جامعه است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، تصریح کرد: با بیان اینکه هم وجود الگو و هم مقید بودن مربی به مباحث تربیتی، اثرگذاری زیادی در تربیت انسان‌ ها دارد.

وی، با اشاره به اینکه انبیای الهی از جنس بشر و از خود مردم هستند، افزود: باید در گفتار و رفتار به این الگوهای الهی اقتدا کرد و خداوند در قرآن به این موضوع تاکید کرده است.

امام جمعه کرمان در ادامه بحث هفته‌ های گذشته، بیان کرد: یکی از عوامل موثر در تربیت انسان، وجود الگوها و سرمشق‌ های بزرگ در جامعه بشری است و هر مربی که در ارتباط با تربیت در زندگی، گفتار و رفتار، مباحث تربیتی را جدی‌ تر رعایت کند تاثیر آن در دیگران بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اضافه مرد: به‌ ویژه فرد مربی که در زندگی شخصی، رفتار و گفتار خود مباحث تربیتی را به‌صورت جدی رعایت می‌کند تأثیر آن بر کسانی که تحت تربیت هستند، بیشتر است.

وی با بیان اینکه مربی موفق آن است: که فاصله ایمان و عمل را کم کند تا تربیت اثرگذاری زیادی داشته باشد، ابراز داشت: تسلط کامل بر نفس و هواهای نفسانی خلاصه خودسازی است و در فرهنگ دینی ما از خودسازی به عنوان جهاد اکبر نام برده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با تسلیت شهادت امام صادق (ع) رئیس مذهب تشییع، گفت: در زندگی امام صادق(ع) سه مطلب برجسته وجود دارد؛ که اولین آن تعامل حاکمان بنی عباس و رفتار آنها با امامان ما است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: بنی عباس همه تلاش خود را کردند که مرجعیت دینی را از بیت امام صادق(ع) دور کنند و این موضوع در زندگی دیگر امامان ما نیز وجود داشت.

وی افزود: اگر بیت امامان ما کانون تربیت و ترویج احکام ناب دین می‌شد، برای حکومت آنها خطراتی به دنبال داشت و از این رو تلاش می‌ کردند؛ تا شخصیت‌ های نه چندان مطرح دینی را در بین مردم وجیه جلوه دهند.

امام جمعه کرمان، با اشاره به اینکه دومین نکته دامن زدن حکام بنی عباس به کشمش‌ های دینی و اعتقادی و ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی بود، ادامه داد: این حاکمان، بحث‌ های مختلف کلامی، اعتقادی و فقهی را در جامعه مطرح می‌ کردند، تا اختلافات را در بین مسلمان افزایش دهند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، بیان کرد: حاکمان حتی رفت و آمد به خانه امام صادق(ع) را منع کرده و مردم را در محدودیت قرار می‌ دادند تا ارتباط آنها با مردم کم شود.

وی ابراز داشت: امام صادق علیه‌السلام و امام باقر علیه‌ السلام در این شرایط موفق شدند نهضت بزرگ فقهی جهان اسلام را مدیریت کنند.

امام جمعه کرمان با تبریک هفته هلال احمر، عنوان کرد: هلال احمر در همه سختی‌ ها در کنار مردم است و نه تنها در کشور خودمان که نسبت به جامعه انسانی حساس بوده و در خط اول خدمت رسانی در حوادث قرار دارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه؛ لغو قانون ننگین کاپیتلاسیون که غرور ملی ما را خدشه دار کرده بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد، که به هیچ قرارداد ننگین یک طرفه ای پایبند نیست و با دنیا در یک جریان کاملا متعادل و مساوی حرف می‌ زند و هیچ زورگویی و قلدری را بر نمی‌ تابد.

وی همچنین با اشاره به لغو امتیاز تنباکو با فتوای میرزای شیرازی، اظهار داشت: این اقدام نقطه عطفی در انقلاب‌ ها و نهضت‌ های مردمی ملت ایران بود، که به دنبال آن مشروطه و انقلاب اسلامی ملت ایران اتفاق افتاد، که سیلی‌ های محکمی به استبداد، استعمار و استثمار نواخت.

خطیب جمعه کرمان، به اشغال فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل نیز اشاره و ابراز داشت: هر چه بگذاریم و جلوتر رویم، فلسطین به روزهای پیروزی نهایی و موفقیت نزدیک‌ تر می‌ شود و در روزهای گذشته قدرت مقاومت و توان و حجم بالای دفاع مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب تا دندان مسلح صهیونیستی را مشاهده کردید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، بیان کرد: جبهه مقاومت هر روز قوی‌ تر از روز قبل در صحنه عملیات حاضر می‌ شود و این پرچم پیروزی را در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه ما به ایران قوی و مستقل در دنیای امروز نیاز داریم و قدرت و استقلال نظام از بدو پیروزی انقلاب هر روز افزایشی است، تاکید کرد: برای اینکه ایران قوی و مستقل را در صحنه حفظ کنیم و هر روز بر قدرت آن بیفزاییم تا در حوزه‌ های مختلف به بازدارندگی برسیم، باید هم مراقب داخل و هم خارج کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با بیان اینکه باید ‌هوشیارانه مراقب دشمنان و رفتار آنها باشیم، ادامه داد: استعمار و در راس آن آمریکایی‌ ها تمام تلاش خود را کردند که با تحریم‌ های ظالمانه برجام‌ ها را یکی پس از دیگری بر ما تحمیل کنند و بر جام هسته‌ ای اولین آنها بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به دلایل خروج آمریکایی‌ ها از برجام، گفت: برجام هسته‌ ای به تنهایی خواسته‌ های آنها را برآورده نمی‌ کرد و آنها به دنبال برجام منطقه‌ ای، امنیتی و برجام‌ های دو و سه بودند و در صحنه بین الملل باید به این توجه داشته باشیم.

وی، عنوان کرد: اگر بخواهیم که آسیبی متوجه کشور نشود باید استقلال و قدرت ایران را حفظ کنیم و راهی نداریم که بازدارندگی را در بخش اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و دیگر حوزه‌ ها جدی بگیریم.

امام جمعه کرمان ابراز امیدواری کرد: همانگونه که ملت ایران نشان دادند که در خط ولایت فقیه قرار داشته، همه توطئه‌ها را خنثی و دشمن را مایوس می‌ کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به اینکه مسئولان در بحث اقتصادی توجه بیشتری به ویژه نسبت به قشر آسیب‌ پذیر داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش بیشتر و برنامه‌ های قوی‌ تر از این پیچ هم عبور کرده و کشور را با افتخار در خط امامت و ولایت جامعه حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha