اهداف اصلی نظام باید در راستای رفاه و رفع مشکلات مردم باشد

مدیر کل سیاسی امنیتی وزارت کشور گفت: مدیر کارآمد با رویکرد خدمت به مردم ضمن رفع بسیاری از مشکلات در روابط اجتماعی هم اثرگذار است و دچار تحول می‌ شود و همه چیز باید معطوف به مردم باشد و اهداف اصلی نظام باید راستای رفاه و آسایش و رفع مشکلات مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان صبح امروز با حضور مدیر کل سیاسی امنیتی وزارت کشور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، امام جمعه سیرجان، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان و معاونین، تعدادی از مدیران و مسئولان شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

عبدالله مرادی مدیر کل سیاسی امنیتی وزارت کشور به ارائه توضیحاتی در خصوص سیاست‌ های کشور در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی که مهمترین موضوع دولت است پرداخت و یادآور شد: موضوع سرمایه اجتماعی در دولت مردمی آیت الله رییسی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است؛ که تمرکز و ارتقای این موضوع در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

وی با بیان اینکه کارآمدی مدیران و خدمت جهادی به مردم و رفع نیازهای آنها باید در دستور کار تمامی مدیران و مسئولان قرار گیرد، افزود: مدیران در همه سطوح میدانی و شهرستان ها باید این موارد را در نظر بگیرند و مدیر کارآمد با رویکرد خدمت به مردم ضمن رفع بسیاری از مشکلات در روابط اجتماعی هم اثرگذار است و دچار تحول می‌ شود و همه چیز باید معطوف به مردم باشد و اهداف اصلی نظام باید راستای رفاه و آسایش و رفع مشکلات مردم باشد.

مدیر کل سیاسی امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: برنامه و طراحی دشمن در اغتشاشات اخیر با هدف ضربه زدن به سرمایه‌ های اجتماعی کشور بود و دشمنان نظام از هم اکنون نیز برای ضربه زدن و کاهش حضور مردم پای صندوق‌ های رای برنامه‌ ریزی و نقشه‌ هایی طراحی کردند، که انتخابات مجلس را کمرنگ نشان دهند.

عبدالله مرادی شرکت و حضور گسترده مردم در انتخابات و تعیین آینده کشور را نشان‌ دهنده اقتدار نظام و نشان از وحدت ملی دانست و خاطرنشان کرد: راهبرد چهارگانه نظام باید تعیین و عملی شود و تمام دستگاه‌ های اجرایی باید مشارکت و ایفای نقش کنند و در ساختار انتخابات حضور داشته باشند؛ چرا که نگاه ما مبتنی بر افزایش مشارکت مردم در آینده کشور است و انتخاب باید آگاهانه و سالم و به دور از احساسات باشد.

در ادامه این نشست رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: موضوع انتخابات در استان کرمان و کشور آغاز شده و مدیران تمامی نهادها ادارت و دستگاه‌ ها باید از هم اکنون وارد کارزار انتخابات سالم شوند و با فراهم کردن شرایط مطلوب در جامعه مردم را به سمت انتخابات سوق دهند.

وی با اشاره به الگوی رفتاری و زندگی حاج قاسم سلیمانی گفت: مدیران و مسئولان استان کرمان باید با استناد به زندگی و رفتار و سخنان حاج قاسم را الگوی کاری خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه امام خمینی(ره) اصل قانون اساسی را به رفراندوم گذاشت، افزود: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی دارند، همانگونه که در حرکات بعد از انقلاب نیز نقش بسیاری داشتند که چه بسا فتنه‌ ها را مردم از بین بردند.

رحمان جلالی ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید ملاک عمل قرار گیرد و در مشارکت‌ های سیاسی اجتماعی مردم نقش داشته باشند و در توسعه اجتماعی نقش بی‌ بدیلی باید ایفا کنند؛ چرا که خروجی انقلاب اسلامی افرادی مثل حاج قاسم سلیمانی را تربیت کردند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز جامعه بیان کرد: در اقتصاد باید مردم میدان دار باشند؛ در سیرجان ظرفیت‌ های اقتصادی و اشتغال زیادی وجود دارد و موضوع اقتصاد نباید انگیزه حضور مردم پای صندوق انتخابات را از بین ببرد و با کمک مسئولین باید شرایط انتخابات خوبی را فراهم کنیم و از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بحث انتخابات استفاده کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان گفت: با توجه به پیش رو بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید از هم اکنون شرایط را در شهرستان فراهم کنیم.

علی یعقوبی پور، طی سخنانی به موضوعاتی همچون اشتغال؛ اقتصاد؛ انتخابات؛ تامین آب شرب و صنعت برق پرداخت و با اشاره به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری خدمت گیرنده در سیرجان، تصریح کرد: شهرستان سیرجان به لحاظ شرایط ویژه در حوزه اشتغال و قرار داشتن در شاهراه مسیر شمال به جنوب کشور از موقعیت حساس و ویژه‌ ای برخوردار است، که نسبت به دیگر شهرهای استان نمود بیشتری پیدا می‌ کند، که از ظرفیت‌ های اشتغال و سرمایه گذاری و اقتصادی قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر در بخش صنعت و چندین هزار نفر بخش خدمات مشغول به کار هستند و در سال ۱۴۰۱ در بین شهرهای استان کرمان بیشترین تعهد اشتغال مربوط به سیرجان بود، که نزدیک به ۱۰۲ درصد به تعهدات اشتغال عمل کردیم.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان بیان کرد: از ابتدای فعالیت دولت آیت الله رئیسی که موضوع مسکن مطرح شد در سیرجان ۸ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی احداث که بر اساس عملکرد این آمار جزء شهرهای برتر کشور هستیم.

یعقوبی پور اضافه کرد: ضمن اینکه در بحث منابع انسانی با توجه به اینکه سازمان های دولتی در بکارگیری نیرو برنامه منظم و درست نداشتند و تحت هر عنوانی بسیاری از کارکنان بازنشسته مشغول به کار می‌ شدند و ساختار نیروی انسانی برنامه بخوبی انجام نم یشد و بعضا با کمبود نیرو مواجه بودند.

وی یادآور شد: اما اکنون به دلیل روند هجوم کارکنان دولت به فعالیت و کار در بخش صنعت امروزه برخی ادارت و نهادها با کمبود نیرو مواجه هستند و در کنار آن وجود فرصت های شغلی در صنعت می تواند جبران کننده باشد، اما جدایی کارکنان و مدیران باتجربه و کارآمد در دستگاه‌ های دولتی و ادارات به بخش صنعت یک دغدغه و معضل است که به دلیل تفاوت حقوق کارکنان حوزه صنعت شاهد این موضوع هستیم که در این رابطه باید تدابیری اندیشیده شود.

فرماندار ویژه سیرجان، در بخشی از اظهارات خود به موضوع مهم امنیت اجتماعی پرداخت و ادامه داد: در خصوص مسائل امنیتی با هدایت ها و رهنمودهای استاندار و معاونین وی با ایجاد وفاق و همدلی بین اعضای شورای تامین شهرستان مسئله خاصی در شهرستان سیرجان وجود ندارد و چه بسا در ناآرامی های سال گذشته در سیرجان بیشتر از یک روز شاهد ناآرامی نبودیم که این امر نشان از آگاهی مردم سیرجان دارد.

علی یعقوبی پور، تصریح کرد: اما آنچه که اکنون بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد موضوع انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه و شرکت مردم در این انتخابات است، که اکنون در شهرستان سیرجان ۲۰۲ شعبه ثابت و سیار پیش بینی شده که فضای انتخاباتی سالم ایجاد کنیم و شاهد رقابت انتخاباتی سالم باشیم.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و پیش رو بودن فصل تابستان و احتمال افزایش مصرف آب و برق و لزوم استفاده بهینه از آب شرب در تابستان؛ امیدواریم مشکلی نداشته باشیم و آب پشت سد باید با مصرف بهینه و صرفه جویی برنامه ریزی شود و همچنین در شبکه برق نیز در تابستان میزان افت ولتاژ را به حداقل خواهیم رساند.

امام جمعه شهرستان سیرجان هم در این نشست ابراز داشت: وزارت کشور به عنوان کارگزار انتخابات ایفای نقش می‌ کند و مسئولان باید مردم که فرزند انقلاب هستند را برای شرکت و حضور گسترده در انتخابات دعوت کنند نقش مردم در آینده کشور و انتخابات مجلس بسیار اثرگذار است و اگر همراهی و همکاری مردم نباشد چه بسا بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد و مردم ولی نعمت ما هستند.

حجت الاسلام عباس مسلمی زاده با اشاره به سخنان شهید بهشتی اظهار داشت: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت، اکنون که مسئولان جایگاه شغلی و پست‌ های مدیریتی دارند باید هدف شان خدمت به مردم باشد و ریاست فقط با خداست و مسوولان باید در هر جایگاه و منصبی که هستند خدمت به خلق و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراموش نکنند و انتخابات باید مبتنی بر مردم سالاری دینی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha