کد خبر: 198864
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا دو ماه آینده

مسئول بازسازی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: چشم انداز ما اورهال ۵۰۰ دستگاه تا دو ماه آینده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا):حمیدرضا عزیزی مسئول بازسازی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس اورهال شده گفت: با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، در کنار نوسازی ناوگان کار بازسازی را پیش گرفتیم. بنابراین، با توجه به شرایط اقتصادی کشور در بحث بازسازی ورود کردیم که با بهبود شرایط فنی اتوبوس‌ها، آرامش نسبی برای شهروندان فراهم شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال این پروژه را آغاز کردیم و حدود ۱۲۰ دستگاه در دو مرکز در حال بازسازی هستند. اولویت ما در انتخاب مراکز خودروسازها هستند ولی با توجه به شرایط از مراکز دارای توانایی استفاده می‌کنیم. اولین مرکز ما شرکت شهاب خودرو و شرکتی دیگر از سمت اتوبوسرانی است.

عزیزی با تاکید بر اینکه ۴۰ دستگاه اتوبوس از ابتدای سال بازسازی شده‌اند، تصریح کرد: در گذشته ۴۲ دستگاه را تحویل مناطق دادیم و با این تعداد جدید، ۸۲ اتوبوس وارد ناوگان شده است.

وی با اشاره به اینکه برای راندمان بهتر کار را در سه سطح کار جلو بردیم، بیان کرد: برخی اتوبوس‌ها نیاز به اورهال کلی داشتند که هزینه و وقت بیشتری می‌برد که شامل سطح یک می‌شود. سطح دو شامل تزئینات و نوسازی داخل ماشین و موضوعات الکترونیکی است و سطح سوم هم به نقاشی و صافکاری ماشین مربوط می‌شود. با تعریف این سه سطح ماشین‌ها را نوسازی کردیم.

مسئول بازسازی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: عمدتاً این اتوبوس‌ها دوکابین هستند و با توجه به شرایط ماشین‌ها در هر سه سطح نوسازی شدند. حدوداً ۵۰ درصد ناوگان ما فرسوده است و خواه ناخواه باید به سمت بازسازی حرکت می‌کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: از آنجا که یونیت‌های اصلی اتوبوس‌های دوکابین از برندهای خاص اروپایی و آلمانی است، در روند کار تأخیر ایجاد شد. بازسازی مشتمل بر تعمیر و تعویض است و ما تا جای ممکن تعمیر می‌کنیم اما در مواردی مجبور به تعویض هستیم.

عزیزی با بیان اینکه برای تسریع در امر بازسازی در حال شناسایی مراکز هستیم تا ظرفیت اورهال را بالا ببریم، تاکید کرد: چشم انداز ما اورهال ۵۰۰ دستگاه تا دو ماه آینده است. البته قیمت اورهال یک دستگاه اتوبوس حدوداً ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون در سطح یک و ۳۰۰ میلیون در سطح سه است.

مسئول بازسازی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرایط فنی ماشین‌ها در خطوط شیب‌دار مانند مناطق ۱ و ۴ باعث می‌شود سیستم قدرتی اتوبوس‌ها مستهلک بشود، عنوان کرد: بعضی از خطوط مانند سامانه خط دو به دلیل تردد بالا استهلاک اتوبوس‌ها را بالا می‌برند.

وی درباره فرایند اجرای کار گفت: قراردادی با شرکت پیمانکار منعقد می‌شود و بر اساس چک لیست‌ها کارهای پیمانکار مشخص است. ماشین در هنگام ترخیص از طریق سامانه تندرو چک و گارانتی می‌شود و اینکه گفته شود اتوبوسی در هنگام حرکت جوش بیاورد حرف درستی نیست. ماشین در هر لحظه احتمال نقص فنی دارد ولی کولرهای تمامی اتوبوس‌های اورهال شده سالم هستند.

عزیزی در پایان گفت: بازسازی امری نو و تازه نیست، اتوبوس‌ها همواره داخل تعمیرگاه‌های پایانه‌ها بازسازی می‌شدند.

لازم به ذکر است؛ این اتوبوس‌ها در تمام خطوط تندرو توزیع خواهند شد.

منبع:مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha