سرپرست وزارت آموزش و پرورش: ۷۰ درصد معلمان از رتبه بندی راضی بوده و ۳۰ درصد اعتراض داشتند

خبر سرپرست وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای رتبه بندی معلمان در 25 اردیبهشت 1402 را در اندیشه معاصر بخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا): در نشست استانداران سراسر کشور که امروز دوشنبه (25 اردیبهشت) در وزارت کشور برگزار شد، گفت: ۷۰ درصد معلمان از رتبه‌بندی راضی بوده اند و ۳۰ درصد فرهنگیان به رتبه‌بندیشان اعتراض داشتند.

وی در رابطه با روند بررسی اعتراضات گفت ادامه داد: ۷۵ هزار معلم به رتبه خود اعتراض داشتند که رسیدگی به اعتراض آن‌ها آغاز شده و بقیه اعتراض‌ها هم تا پایان اردیبهشت مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیامک رسیدگی به اعتراض برای آن‌ها ارسال می‌شود.

مراد صحرائی ضمن اشاره به اینکه این امتحانات ۴۰ درصد در پذیرش دانشگاه موثر هستند، ادامه داد: سوالات امتحانی در امنیت کامل طراحی و به دست دانش‌آموزان می‌رسد و با توجه به اینکه یک ربع قبل از آغاز آزمون درهای شعب امتحانی بسته می‌شود هنگام آغاز آزمون ‌رسیدن سوالات به دست دانش‌آموزان خودمان سوالات را منتشر می‌کنیم تا شبهه‌ای در مورد لو رفتن سوالات وجود نداشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران نیز گفت: بیش از چهار هزار حوزه‌های امتحانی در سراسر کشور وجود دارد و دستورالعملی برای تجمیع حوزه‌ها داده شده زیرا در زمان برگزاری کنکور سراسری در مجموع حدود هزار و ۷۰۰ حوزه آزمون داریم.

وی با بیان اینکه ۱۱ امتحان در بازه زمانی ۲۵ روزه برگزار می شود، اظهار داشت: به شوراهای تامین استان‌ها اجازه داده شده است که متناسب با شرایط جغرافیایی استان خودشان تصمیم بگیرند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همه تلاشمان را خواهیم کرد که هم داوطلبان راحت باشند و هم آزمون در استاندارد خودش برگزار شود.

صحرایی جلسه امروز استانداران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: روسای شورای آموزش و پرورش استان‌ها یا همان استانداران به اتفاق مدیران کل در جلسه حضور داشتند و هدف از جلسه هماهنگی، همدلی و آماده شدن برای رویداد مهم امتحانات نهایی بود.

وی با بیان اینکه امتحانات نهایی امسال ۴۰ درصد تاثیر قطعی در کنکور دارد، درباره موضوع ایمنی آزمون گفت: درباره ایمنی آزمون و هماهنگی میان ارکان برگزار کننده گفت‌وگوهای لازم انجام شد؛ آنچه که واضح است، اینکه همه آماده انجام این تحول هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: خانواده‌ها باید اطمینان حاصل کنند که ما به عنوان خدمتگزاران آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم که فرایند آموزش یک فرایند پیوسته باشد و به یک سنجش اثرگذار و قابل اتکا و ارزشمند منتهی می‌شود که این اتفاق افتاده است. سرتاسر کشور از سی‌ و یکم اردیبهشت وارد امتحانات نهایی می‌شوند.

صحرایی خاطرنشان کرد: از این بابت خرسندیم که آموزش و پرورش آموزش کلاسی و امتحاناتش کاملا به هم پیوند می‌خورند کتاب‌ها، معلمان و امتحانات در این فرآیند قرار بگیرند که نتیجه نهایی آن یادگیری عمیق و کاربردی خواهد بود.

وی ادامه داد: مهم این است که در این زمان اهمیت این تحول در آموزش و پرورش و کار بزرگی که اتفاق افتاده است را درک کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره امنیت آزمون گفت: مسئله امنیت آزمون از مهمترین مسائل ما است جلسه امروز و جلسات پیشین هم حول این موضوع بود که چگونه می توانیم امنیت آزمون را تضمین کنیم. آنچه مسلم است اینکه امتحانات در ایمنی کامل هم طراحی می‌شوند و همه به دست داوطلبان می‌رسند.

وی عنوان کرد: برای اینکه جلوی شائبه لو رفتن امتحانات نهایی را بگیریم همان زمانی که سوال را به داوطلب می‌دهیم چون حداقل یک ربع بیشتر در حوزه امتحانی بسته شده است خودمان سوالات را منتشر می‌کنیم و به این شایعه که سوال رو لو رفته است پایان می‌دهیم؛ انتشار سوال بعد از باز شدن مخزن امری کاملا طبیعی است و انشاالله خودمان این کار را انجام می‌دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: ۷۰ درصد معلمان از رتبه بندی راضی بوده و ۳۰ درصد اعتراض داشتند

منبع:افکار نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha