جامعه رو به پیشرفت در گرو سلامت روان مادران شاغل است

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور بانوان گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ی ما رو به پیشرفت گام بردارد، مستلزم این امر است که در حیطه بهداشت و درمان به سلامت مادران شاغل، بالاخص سلامت روان آن‌ها بیش از پیش پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، بتول دهار با بیان اینکه با بحران کاهش و پیری جمعیت روبرو هستیم، اظهار کرد: تا ۲۰ سال آینده، جمعیت کشور رو به سالمندی است که این خود باعث بروز برخی از مشکلات در آینده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های متعددی که در امور بانوان در خصوص ترویج ازدواج و افزایش جمعیت صورت گرفته‌است، افزود: در صدد آن هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با تغییر نگرش در بین خانواده‌ها در خصوص امر فرزند آوری گام موثری در افزایش جمعیت برداریم.

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، با بیان اینکه بصیرت افزایی و تغییر نگرش بانوان به عنوان ستون‌های خانواده در امر فرزندآوری وتسهیل مشکلات بانوان بالاخص مادران شاغلی که فرزند کوچک دارند بسیار مؤثر است، گفت: بالا بردن آگاهی و بصیرت بانوان روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته در واحد امور بانوان دانشگاه است که با برنامه ریزی‌های مناسب درصدد اجرای آن هستیم.

دهار با بیان اینکه سلامت بانوان جامعه از مهم‌ترین اموری هست که باید به آن بپردازیم، افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ی ما رو به پیشرفت گام بردارد، مستلزم این امر است که در حیطه بهداشت و درمان به سلامت مادران، بالاخص سلامت روان آن‌ها بیش از پیش پرداخته شود تا از بروز مشکلات و مسائلی که مادران شاغل را تهدید می‌کند جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط امور بانوان در خصوص راه اندازی مجدد مهد کودک بیمارستان آیت الله موسوی گفت: به دنبال این هستیم تا با راه اندازی مجدد این مهدکودک، بخشی از مشکلات بانوان شاغلی که فرزند خردسال دارند را کم کنیم با توجه به اینکه ظرفیت این مهد بسیار محدود است، در تلاش هستیم تا در سایر بیمارستان‌ها هم مهد کودک راه اندازی کرده و یا شرایطی فراهم کنیم تا بانوان ما بتوانند فرزندان خود را در سایر مهدهای شهر با هزینه کمتر ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha