۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات معدنی در کشور نیاز داریم/ ماشین آلات معدنی و راهسازی فرسوده است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات معدنی نیاز کشور است، گفت: ماشین آلات موجود کشور  در حوزه معدن و راهسازی کهنه و فرسوده شده است و برای نوسازی این ماشین آلات مشکل جدی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، مصطفی طاهری پیش از ظهر روز پنجشنبه در آیین آغارعملیات اجرایی واحد تولید،طراحی و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی با بیان اینکه در خصوص ماشین آلات معدنی و راه سازی ۲ نکته مهم وجود دارد،اظهار کرد: متأسفانه سال ها در این خصوص نوسازی ماشین آلات انجام نشده است و همچنین بهره وری در ماشین آلات معدنی و راه سازی به شدت پایین است.

وی با بیان اینکه در مصرف گازوئیل و بالا رفتن هزینه معدن در کشور دچار مشکلات داریم، افزود: چراکه ماشین آلات موجود کشور کهنه و فرسوده شده است و همچنین تعداد ماشین آلات بسیار کم است که برای نوسازی این ماشین آلات مشکل داریم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه ماشین آلات معدنی ۲۰ هزار دستگاه و در راه سازی نیز بالای ۳۰ الی ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات نیاز کشور است، بیان کرد: در این راستا در توسعه های جدید بخش معدن وقتی صحبت از توسعه از ۲۵۰ تا یک میلیون کاتد است باید در حدود ۲۰۰ میلیارد خاک برداری در حوزه مس انجام داد.

طاهری با بیان اینکه در حوزه ماشین آلات سنگین متاسفانه در کشور تولید نداریم و وابستگی ۱۰۰ درصدی به خارج از کشور را داریم، بیان کرد: در این راستا یا همکاری دولت چنین در استان فاز اول همکاری در حوزه ماشین آلات سنگین معدنی است ولی در عین حال در حوزه نوسازی ماشین آلات به صورت جدی مشکل داریم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha