امام جمعه کرمان: مسئولان به ورزش کرمان توجه کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، تاکید کرد: مسئولان حتما به ورزش کرمان توجه کنند، تا در صحنه‌ های مختلف ظرفیت جوانان با انگیزه این استان را در بخش ملی و رقابت‌ های جهانی نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی، در خطبه‌ های نماز جمعه کرمان که در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: ترس از خداوند عقل را در اختیار انسان قرار داده، شهوات را کنترل کرده و در نتیجه تسط کامل بر نفس صورت می‌گیرد.

وی در خصوص خودسازی و عوامل مؤثر مربوط به آن، اظهار کرد: ظرفیت بسیار بزرگی در اختیار انسان قرار گرفته که با آن می‌ تواند نفس را کنترل کرده و رضایت خداوند را جلب کند.

خطیب جمعه کرمان، تاکید کرد: در مقابل جهاد و اخلاص به نفس، عشق به دنیا، راحت طلبی و کوته نظری و امیال شخصی است.

حجت الاسلام علیدای سلیمانی متذکر شد: همانگونه که پیامبر(ص) فرمودند؛ جهاد اکبر و مبارزه با هوی و هوس، یک وظیفه بر عهده انسان است، که در مصادیق مختلفی خود را نشان می‌ دهد.

وی؛ مبارزه درونی و نفس، جهل و نادانی، مبارزه با دشمن بیرونی و... را از مصادیق جهاد اکبر برشمرد و افزود: غفلت از جهاد با دشمن درونی و بیرونی شکست را به‌ دنبال دارد، که مصادیق آن در طول تاریخ وجود دارد، مانند علمایی که مأیوس شده و گوشه نشین شدند و در نتیجه جامعه منحرف شد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان جهاد اکبر را از ضروریات یک جامعه پیشرو دانست و تاکید کرد: جدی نگرفتن جهاد اکبر، عدم شناخت دشمن و همچنین عدم مبارزه با نفس، عامل اختلاف جامعه اسلامی در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، اضافه کرد: لذا این جبهه متحد و همراه که باید در کنار هم قرار بگیرد به دلیل اختلاف داخلی، فرصت را برای پیروزی دشمن فراهم می‌ کند. بنابراین اگر ملتی جهاد در راه خدا را در دستور کار قرار دهد، خداوند نیز راه‌ ها را به روی آنها باز می‌کند.

وی، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س)، دختران را امیدهای آینده کشور خواند و تصریح کرد: والدین باید قدر دختران را بدانند و به جایگاه دختران توجه داشته باشند، در روایات دینی دختر جایگاه ویژه‌ ای دارد و باید به روز دختر اهمیت داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت ملاصدرا، به سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا اشاره و تصریح کرد: سال‌ ها از این محاصره می‌ گذرد و در این مدت کشور مورد طمع دشمن است، دشمن برای طمع‌ ورزی خود نقشه‌ های متعددی طراحی و عملیاتی کرده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با بیان اینکه برای خنثی کردن نقشه‌ های دشمن باید به چند مؤلفه توجه کرد، اظهار داشت: باید در بخش‌ های مختلف به ویژه بخش اقتصادی مسئولان کارآمد، کاردان، دلسوز و انسان‌ های دارای اراده قوی را در مسئولیت‌ ها قرار داد، تا برای مبارزه با دشمن انگیزه داشته باشند.

وی؛ مؤلفه دوم را حضور پررنگ بخش خصوصی دانست و گفت: باید بسترها برای حضور پررنگ بخش خصوصی و سرمایه‌ گذار واقعی فراهم شود و راه را بر رانت خواران ببندند.

خطیب جمعه کرمان، بیان کرد: مؤلفه سوم همکاری و همراهی مردم است، لذا دولتمردان باید به قشر آسیب‌ پذیر و معیشت مردم توجه کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، افزود: مؤلفه دیگر حضور پرتوان قشر متخصص و متعهد جوان کشور در بخش اقتصادی است، قدرت یک کشور با جمعیت متعهد، متخصص و جوان آن رقم می‌ خورد.

وی ادامه داد: جمعیت زیر ۴۰ سال متخصص و متعهد ما در دنیا حرف برای گفتن دارد و جمعیت ایران نیز خوشبختانه بالا است.

امام جمعه کرمان، ابراز داشت: لذا باید فکری کرد و دست به دست هم داد تا جمعیت کشور دچار مشکل نشود، زیرا کاهش جمعیت سبب کاهش کاهش دستاوردهای علمی، فرهنگی و خلاقیت می‌ شود و برای کشور ضرر است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به در پیش بودن روز مقاومت و سالروز فتح خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر در سایه مقاومت برای جمهوری اسلامی سربلندی را به ارمغان آورد.

وی عنوان کرد: کسانی که خرمشهر را اشغال کردند بر روی دیوارها نوشتند آمدیم تا بمانیم، اما فداکاری و ایثار این ملت کار را در صحنه جهانی رقم زد و امروز خبری از آنها که آمده بودند تا بمانند نیست.

نماینده ولی فقیه، فتح خرمشهر را اتمام تفکر دشمن برای شکست جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: این فتح هم قدرت سخت و هم توان جمهوری اسلامی در بسیج نیروی مخلص و فداکار برای دفاع از اسلام و ارزش‌ ها را به جهان نشان داد.

حجت‌ الاسلام علیدادی‌ سلیمانی با اشاره همراهی دو ملت ایران و عراق، گفت: امروز ملت ایران و عراق در کنار هم برای دفاع از دین و ارزش‌ هایشان، حماسه‌ های جهانی خلق می‌ کنند، که یکی از این حماسه‌ ها جریان‌ سازی اربعین است.

وی افزود: حماسه اربعین، برای اسلام افتخار بزرگی است و عراقی ها شهرهای خود را برای این جریان آماده می‌ کنند و در واقع این راهپیمایی یک اثر معنوی به وجود آورده است.

امام جمعه کرمان صحنه‌ های ورزشی استان را نیز مورد تذکر قرار داد و گفت: تیم‌ هایی با زحمت تلاش می‌ کنند در رده‌ های بالا قرار بگیرند، اما با بی‌ توجهی و غفلت در رده‌ های پایین قرار می‌ گیرند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، تاکید کرد: لذا باید توان و ظرفیت‌ های جوانان استان در رقابت‌های ملی در بالاترین سطح ملی رقم بخورد، تا جوانان بتوانند جایگاه خود در رشته‌ های ورزشی را نشان دهند و این خواسته به حق جوانان است.

وی یادآور شد: همچنین متخصصان باید ریشه شکست‌ ها را بررسی و شجاعانه اعلام و مسئولان آنها را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در شکست‌ ها و ناکامی ها، اگر توجه به ضعف‌ ها شود و از آن درس و عبرت بگیریم، مقدمه پیروزی است و شکست هم در صحنه رقابت گاهی وجود دارد، اما باید از ضعف‌ ها درس بگیریم و بستری برای پیروزی بعدی فراهم کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: اگر می‌ خواهیم ضعف‌ ها را ببینیم و رفع کنیم؛ باید آن را ریشه یابی کنیم و ریشه یابی این ضعف‌ ها متخصصان فن را می‌ طلبد.

وی بیان کرد: بررسی ضعف‌ها در چند فصل، باعث سیر نزولی آن‌ ها می‌ شود، شکست‌ ها را بررسی و شجاعانه به مسوولان منتقل کنید تا رفع شوند و این یک خواسته حداقلی برای هزین ه‌های برخی از فعالیت‌ ها است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: مسئولان حتما به ورزش کرمان توجه کنند، تا در صحنه‌ های مختلف ظرفیت جوانان با انگیزه این استان را در بخش ملی و رقابت‌ های جهانی نشان دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha