تمهیدات و تدابیر ترافیکی ویژه مراسم ارتحال امام (ره)/ پیش‌بینی حضور ۱.۵ میلیون زائر در مراسم

رئیس پلیس راهور فراجا تمهیدات و تدابیر ترافیکی ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا):سردار سید کمال هادیانفر امروز در جلسه قرارگاه نصر پلیس راهور فراجا که به منظور بررسی و هماهنگی طرح‌های ترافیکی ویژه ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در چندسال اخیر به دلیل شرایط کرونا امکان حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) وجود نداشت اما امسال از سراسر کشور در مراسم حضور خواهند یافت و پیش‌بینی ‌ها حاکی از این است که بین یک تا ۱.۵ میلیون نفر در این مراسم حاضر شوند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت ما تامین امنیت ترافیکی شرکت‌کنندگان در مراسم است، گفت: امسال از ٣١ استان کشور زایر خواهیم داشت که برخی با اتوبوس، برخی با خودروی شخصی و برخی هم به شکل پیاده خود را به مراسم می‌رسانند که ما باید ایمنی تردد این عزیزان را تامین کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از اتخاذ تمهیدات برای سفر به دیگر نقاط کشور نیز خبر داد و گفت: بخشی از سفرها نیز مربوط سفرهایی است که شهروندان قبل یا بعد از مراسم به شهرهای زیارتی و سیاحتی انجام می‌دهند که باید برای آن هم آمادگی لازم را داشته باشیم.

هادیانفر با بیان اینکه سفرها از روز چهارشنبه ١٠ خرداد آغاز شده و تا دوشنبه ١۵ خرداد و حتی سه‌شنبه ١۶ خرداد ادامه خواهد داشت، گفت همکاران باید توجه داشته باشند که در مراسم ارتحال گرچه ورود به مرور انجام می‌شود، اما خروج سریع است و باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.


ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های بالای ٢۵٠ سی‌سی در مراسم و رژه

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به زائرانی که به شکل پیاده قصد عزیمت به سمت حرم مطهر را دارند، گفت: این افراد باید زمان سفر خود را مدیریت کنند و حتما مسیر خود را به پلیس راه اطلاع دهند تا هماهنگی لازم در این خصوص انجام شود.

وی درباره تردد موتور سیکلت‌ها نیز گفت: موتورسیکلت‌های بالای ٢۵٠ سی‌سی عامل نمایش، تفاخر و تصادف هستند و این موتورسیکلت‌ها با نام هر ارگانی، اجازه تردد در مراسم و انجام رژه و نمایش و ... را ندارند. تردد باید با موتورهای متعارف و کمتر از ٢۵٠ سی‌سی انجام شود.

ممنوعیت تردد اتوبوس‌های درون شهری برای حرکت به سمت حرم مطهر

هادیانفر درباره اتوبوس‌ها نیز گفت: تردد اتوبوس‌های درون شهری برای حرکت به سمت حرم مطهر ممنوع است و به جد با این اتوبوس‌ها برخورد خواهد شد. البته طی هماهنگی که با وزارت کشور انجام شده است ترددهای اتوبوس‌های درون شهری از تهران بزرگ و البرز و احتمالا استان قم برای حضور در مراسم بلامانع است که این‌ اتوبوس‌ها باید استاندارد و ایمن باشند و پلیس بر این موارد نظارت می‌کند.

منبع:ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha