بیش از ۱۳۰ نفر تا کنون در جهرم اعضای خود را اهداء کرده اند

در سال گذشته ۶ بیمار مرگ مغزی در جهرم اعضای خود را اهداء کرده اند. هر بیمار مرگ مغزی می تواند حداقل جان ۸ نفر را از مرگ نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از سال ۱۳۸۳ تا کنون در جهرم، بیش از ۱۳۰ بیمار مرگ مغزی اعضای خود را اهداء کرده اند. این حجم از مهربانی و بخشش نشان از روح بزرگ خانواده هایی است که نجات جان هم نوعان را مهم دانسته و با اقدام نیک خود، سلامتی و لبخند رضایت را به بیماران نیازمند به عضو هدیه داده اند. خوشبختانه این فرهنگ مهربانی برای اهدای عضو و نجات جان بیماران در شهرستان جهرم نهادینه شده که این رفتار انسان دوستانه ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اکثر اهداء کنندگان در جهرم آقا بوده اند گفت: کوچکترین و بزرگ ترین بیمار مرگ مغزی که اعضای خود را اهداء نموده، دختر بچه ای ۳ ساله و پدری ۶۳ ساله بوده اند.

وی با اشاره به اهداء عضو بیماران مرگ مغزی در سال گذشته گفت: تعداد ۷ بیمار دچار مرگ مغزی شدند که ۶ نفر از این بیماران اعضای خود را اهداء نمودند. در کنار اهداء عضو کبد، کلیه و پانکراس، اهداء عضو قلب نیز وجود داشته که متعلق به دختر نوجوان ۱۵ ساله از روستای احمد محمودی شهرستان جویم بوده است. این نوجوان علاوه بر قلب، کبد و ۲ کلیه دیگر خود را نیز اهداء کرده است.

وی افزود: کلیه، کبد و پانکراس از بیشترین عضو هایی بوده که از بیماران در بیمارستان پیمانیه جهرم برداشت شده است.

دکتر بمانا با بیان این مطلب که هر بیمار مرگ مغزی می تواند حداقل جان ۸ نفر را از مرگ نجات دهد.بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ به همت هیئت امناء آرامستان فردوس جهرم قطعه ای به متوفیان اهداء عضو تعلق گرفته است که تا کنون ۲۰ نفر اهداء کننده عضو در این مکان به خاک سپرده شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم از خانواده های بیمارانی که اعضایشان اهداء شده است قدردانی نمود و همت والای ایشان را نشان از روح بزرگ و نیت خیر خواهانه برای نجات جان بیماران نیازمند به عضو دانست و برای گیرندگان عضو آرزوی سلامتی کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha