همسان سازی قیمت نان در زنجان اجرا شد/ از زمان اتمام طرح هوشمند سازی نان اطلاع ندارم

سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان، گفت: در راستای جبران بخشی از هزینه‌های واحدهای نانوایی و کمک به ساماندهی وضع موجود، افزایش مختصری در قیمت نان از امروز اول خرداد ماه 1402 در سطح استان زنجان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، ولی اله زمانی صبح روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان باتوجه به اجرای طرح هوشمند سازی گندم، آرد و نان که در سال گذشته با تولیت وزارت اقتصاد و دارایی در سطح کشور انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر این طرح بنا به دلایلی تا به امروز این طرح تکمیل نشده است و طی تصمیمات انجام شده این طرح مرحله به مرحله در فازهای مختلف اجرا می شوند.

وی با بیان اینکه از زمان اتمام طرح هوشمند سازی گندم، آرد و نان فعلا اطلاعی نداریم، خاطر نشان کرد: تا زمانی که طرح تکمیل نشود نتیجه مطلوب خود را نخواهد گرفت.

سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان با یادآوری این موضوع که تا به امروز در سومین مرحله اجرای طرح قرار داریم، افزود: از ۱۵ اسفند در کل کشور شناور سازی طرح اجرا شد که با نصب دستگاه های هوشمند در نانوایی ها رصد و کنترلی از ساعات کار واحد نانوایی، تراکتش مالی، میزان پخت و.‌...محاسبه و کنترل شود.

زمانی با بیان اینکه با این طرح شناور سازی سقف ۱۰ درصدی برای عملکرد مثبت و منفی واحد های نانوایی معین شد تا بر حسب آن سهمیه آرد تخصیص واحد نانوایی تعلق یابد، تأکید کرد: پیش از این سهمیه آرد توسط استان ها صورت می گرفت که بعد از اجرای طرح کل اختیارات از استان در خصوص سهمیه ها و کل آرد تخصیصی خارج شده است و سهمیه ها توسط وزارت اقتصاد و مجری طرح برای کل استان ها در دو مرحله بدون دخل و تصرف استان تخصیص و ارسال می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اکثر استان ها و زنجان بحث همسان سازی در اصلاح قیمت نان بود، اظهار کرد: در استان ۲ سال افرایش قیمت نان اتفاق نیفتاده بود که واحد های نانوایی و صنفی و...پیگیر افرایش نان بودند و پیگیر این بحث بودند که هزینه های نانوایی از جمله دستمزد، بیمه، حامل های انرژی و ...افرایش یافته که این موارد بررسی و کارشناسی شد و قیمت مشخصی اعلام شد.

سخنگوی کارگروه گندم، آرد و نان استان زنجان با بیان اینکه در راستای جبران بخشی از هزینه‌های واحدهای نانوایی و کمک به ساماندهی وضع موجود، افزایش مختصری در قیمت نان از امروز اول خرداد ماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد، افزود: بر این اساس نان لواش نوع یک ۴۵۰ تومان، نان لواش نوع دو ۵۰۰ تومان، نان بربری نوع یک ۱۵۰۰ تومان، نان بربری نوع دو ۲۰۰۰ تومان، نان سنگک نوع یک ۱۷۵۰ تومان و نان سنگک نوع دو ۲۰۰۰ تومان تعیین شده است.

زمانی با بیان اینکه ۱۰ تیم بازرسی از واحد های نانوایی نظارت ها را از امروز انجام میدهند، خاطرنشان کرد: شهروندان زنجانی در صورت داشتن هرگونه نظر، گزارش یا شکایات نسبت به نحوه ارائه خدمات واحدهای نانوایی می‌توانند از طریق یکی از راه‌های ارتباطی، تماس تلفنی ۱۲۴، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۰۱۲۴ و یا سامانه سامانه اینترنتی www.zn-sarand.ir ما را در انجام خدمات‌رسانی مطلوب‌تـر یـاری کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha