یادواره شهدا مجلس ختم نیست

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور، اظهار داشت: یادواره شهدا مراسم ختم نیست، بلکه مراسم فتوحات نظام اسلامی است و حضور در آن مایه احساس بزرگی، غیرت و غرور است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار حسین معروفی در یادواره ۹۲ شهید آموزش لشکر ۴۱ ثارالله، اظهار داشت: یادواره شهدا مراسم ختم نیست، بلکه مراسم فتوحات نظام اسلامی است و حضور در آن مایه احساس بزرگی، غیرت و غرور است.

وی افزود: شهدا؛ ایران اسلامی و ملت بزرگ ما را بزرگ کردند و متعلق به ایران اسلامی و همه مذاهب و قبایل ایران هستند و شهدا برای ما بازدارندگی و عزت و شرف و بزرگی به بار آوردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور، با متذکر شدن این مطلب که دشمنان جرات تعرض ندارند اما در برابر عملیات‌ های انتحاری نیازمند به هوشیاری هستیم، تصریح کرد: شهدا مرکز ثقل وحدت ما هستند و این ۹۲ شهید متعلق به استان‌ های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هستند.

سردار معروفی، شهدا را شناسنامه واقعی ملت ایران دانست و گفت: هر کس بخواهد ملت ما را بشناسد، باید به عقبه پرافتخار او نگاه کند که ۱۸۸ هزار نفر ارزشمندترین جوانان را تقویم کرد؛ سرزمین خود را پاک نگه داشت و دست بیگانه به ناموس ایران نرسید، زیرا شهدای ما ناموس پرست هستند و مدل اهل بیتی را ترسیم کردند.

وی شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی را متصف به صفات حضرت عباس در ادب و معرفت و وفای نسبت به امام دانست و بیان کرد: برای همین حاج قاسم، صاحب مکتب شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور، با اشاره به برگزاری اولین یادواره شهدای آموزش، بیان کرد: حاج قاسم متولی آموزش و تفکر آموزش بود و لشکر ثارالله را برای رویارویی بزرگ با دشمن مسلح که غرب پشت سر او قرار گرفته بود، آماده کرد.

سردار معروفی، یادآور شد: نهادینه کردن آموزش توسط حاج قاسم انجام شد و فقط در معاونت آموزش نبود، بلکه با ابتکار عمل و خلاقیت همه را مسئول آموزش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش فتح خرمشهر را مایه عزت و غرور و شرف ملت ایران و نتیجه تغییر نگاهی دانست که از لیبرالی اوایل انقلاب(بنی صدر) به تفکر عاشورایی و اهل بیتی تغییر کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه وقتی شهید کاظمی به شهادت رسید حاج قاسم گفت از رسانه ها انتظار داشتم می گفتند فاتح خرمشهر شهید شد؛ ادامه داد: ما در فتح خرمشهر فقط ۱۹ هزار اسیر گرفتیم و ببینید چقدر خرمشهر برای دشمن مهم بود.

سردار معروفی، با تاکید بر اینکه نقش ایمان واقعی و حُسن ظن به خدا و توکل و توسل و باور به وعده الهی و وحدت و مردم و ولایت را نمی‌ توان نادیده گرفت؛ عنوان کرد: دشمن هنوز هم دست بردار نیست و امروز تفکر نولیبرال به دنبال این است نگاه ما را از مسیر حقیقی دور کند.

وی، بر وحدت حول ولایت امام خامنه ای تاکید و در این باره با بیان اینکه حاج قاسم نسبت به ولایت امام خامنه‌ای هم گفته و هم در وصیت نامه و وقف نامه بیت الزهرا مکتوب کرده است؛ اظهار کرد: نظام ولایی حاج قاسم فقط ولایت پذیری نیست بلکه ولایت باوری است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور، جملات مهم حاج قاسم مانند «ما ملت امام حسینیم» و «ما ملت شهادتیم» را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر پرهیز از مواجه احساسی با این شعارهای مهم؛ ابراز کرد: منظور حاج قاسم این است؛ وقتی در عاشورا دشمن نتوانست روی ذائقه و اراده و محاسبه ۷۲ نفر تاثیر بگذارد؛ امروز هم در جنگ نابرابر اشرار عالم مقابل دین خدا نباید روی ذائقه و محاسبه و رفتار و اراده و ارادت ما اثر بگذارند زیرا ما ملت عاشورایی هستیم.

سردار معروفی، سازمان بسیج مستضعفین کشور فوری ترین مسئله امروز را جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: امروز نسبت به هر زمان دیگری باید مُبلغ خوبی برای دین و انقلاب باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha