سومین رویداد ملی عصر امید در سیرجان پایان یافت/ ضرورت حرکت دانشگاه در کنار صنعت

استاندار کرمان در اختتامیه سومین رویداد ملی"عصر امید" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: دانشگاه باید خود را در کنار صنعت بیاورد و همرا با آن حرکت کند، فوری و آنی به نیازهای آنها پاسخ دهد و تولید نباید متوقف و معطل بماند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار ۱۱ خرداد ماه در اختتامیه سومین رویداد ملی"عصر امید" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، عنوان کرد: دانشگاه آزاد سیرجان در رابطه با فناوری و ارتباط با شرکت‌ ها، اقدامات موثری داشته است‌.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادها و نمایشگاه هایی باید منجر به قرارداد و تولید محصول شود، افزود: در ضرورت حرکت دانشگاه در کنار صنعت شکی نیست، صنعت نمی‌ تواند معطل دانشگاه شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تولید نباید متوقف شود، تصریح کرد: دانشگاه باید خود را در کنار صنعت بیاورد و فوری و آنی به نیازهای آنها پاسخ دهد، چون در غیر این صورت صنعت مجبور است؛ نیاز خود را با واردات تامین کند.

فداکار گفت: دانشگاه باید به اندازه‌ ای فعال و همراه صنعت باشد که سریع تر از واردات، نیاز صنایع را پاسخ دهد. دانشگاه باید پروژه‌ های خود را به صنعت معرفی کند؛ تا شاهد عملیاتی‌ سازی ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم، وگرنه نمی‌ توانیم در این زمینه توسعه یابیم.

وی؛ معرفی محصولات فناورانه تولید شرکت‌ های دانش‌ بنیان را مهم دانست و بیان کرد: معرفی شرکت‌ های دانش بنیان و ظرفیت‌ های فناورانه به وجود آمده مهم تر از اصل فناوری است.

سومین رویداد ملی عصر امید در سیرجان پایان یافت/ ضرورت حرکت دانشگاه در کنار صنعت

استاندار کرمان، استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید در حوزه دانش‌ بنیان را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با مجموعه های فولادی و مس قرار گذاشتیم که خرید از محصولات تولید داخل داشته باشند.

فداکار ادامه داد: معرفی ظرفیت شرکت‌ها و دانش مهم تر از اصل فناوری است و اگر معرفی و شناخته نشوند هم در واحدهای دانشگاه باقی می‌مانند و هم هدر می‌روند و اگر این شناخت صورت بگیرد، می‌توانیم شاهد ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت باشیم.

وی، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قرادادهای خوبی با مجموعه‌های صنایع فولاد و مس منعقد کرده است و شرکت‌ها باید از ظرفیت قانون جهش دانش‌ بنیان به خوبی استفاده کنند تا موفق شوند.

استاندار کرمان، بیان کرد: یکی از کارهای ضروری کشور اکتشاف است؛ که رقم ما در این زمینه ۷ درصد است و به شدت ضعیف هستیم و تولید ۱۰۰۰ قطعه کالا در کشور حداقل دو شغل مؤثر را ایجاد می‌کند و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می‌تواند موفق عمل کند.

سومین رویداد ملی عصر امید در سیرجان پایان یافت/ ضرورت حرکت دانشگاه در کنار صنعت

صبح امروز ۱۱ خرداد ماه در آخرین روز از سومین رویداد ملی عصر امید با حضور استاندار کرمان، فرماندار سیرجان، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، عضو هیئت مدیره مس، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و جمعی از مدیران شهرستان و شرکت‌ های دانش‌ بنیان، آیین اختتامیه سومین‌ رویداد و نمایشگاه تخصصی عصر امید به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در بخش پایانی مراسم اختتامیه سومین‌ رویداد و نمایشگاه تخصصی عصر امید، از مدیران شرکت‌ های دانش‌ بنیان حوزه صنعت و مدیران شرکت های معدنی و صنعتی شهرستان تقدیر شد.
همچنین شرکت کنندگان در این همایش به مقام شامخ شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان ادای احترام نمودند.

سومین رویداد ملی عصر امید در سیرجان پایان یافت/ ضرورت حرکت دانشگاه در کنار صنعت

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha