بافت طبیعی بخش طغرالجرد در مسیر ثبت ملی شدن

وزیر میراث‌ فرهنگی با اشاره به ساماندهی بافت تاریخی بخش طغرالجرد و تعیین عرصه‌ و حریم این بخش گفت: مطالعات تکمیلی برای ثبت ملی بافت تاریخی طغرالجرد در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید عزت الله ضرغامی در ادامه حضور در کرمان به شهدای بخش طغرالجرد ادای احترام کرد.

وی همچنین در پاسخ به سخنان پدر شهید عبدلی مبنی بر اینکه در استان کرمان بخش طغرالجرد بعد از خانوک بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: خاک استان کرمان شهیدخیز بوده و در رأس آن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وزیر میراث‌ فرهنگی کشور در ادامه به بافت تاریخی بخش طغرالجرد اشاره و بیان کرد: این منطقه دارای بافت ویژه‌ ای است؛ که قدمت آن خیلی طولانی نیست اما به نوبه خود بافت ارزشمندی است.

ضرغامی ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده بافت بخش طغرالجرد واجد ارزش بوده و برای ثبت ملی آن مطالعات تکمیلی در حال انجام است. اما مردم باید بدانند با ثبت این بافت تاریخی محدودیت‌ هایی در ساخت و ساز این بافت ایجاد می‌شود.

وی افزود: البته مردم این منطقه با ثبت ملی بافت تاریخی این بخش موافق هستند و نامه ثبت ملی منطقه توسط پدر یکی از شهدای طغرالجرد به نمایندگی مردم در گلزار شهدا به دست ما رسیده است.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت تاریخی این منطقه به عنوان میراث ملموس عنوان کرد: برای ثبت ملی طغرالجرد بررسی‌ های علمی و کارشناسی را انجام می‌ دهیم و امیدواریم سرمایه‌ گذاران به ظرفیت‌ های این منطقه پی برده و برای سرمایه‌ گذاری ورود کنند.

شایان ذکر است؛ شهید یاسر عبدلی فرزند جانباز سرافراز حاج علی عبدلی، جانشین پلیس اطلاعات شهرستان خاش از پرسنل شریف و فداکار فراجا در آستانه شهادت امام جعفر صادق (ع) و در حین انجام وظایف محوله در شهرستان خاش، برای پاسداری از مرزهای عزت و امنیت کشور عزیزمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی متولد ۱۳۶۳ و از اهالی بخش طغرالجرد است که حدود ۱۶ سال در نیروی انتظامی مشغول به خدمت بود و دو فرزند پسر از وی به یادگار مانده است.

این شهید بزرگوار مدت چهار سال در شهرستان ریگان و حدود نه سال در شهرستان کوهبنان و یک سال هم شهرستان خاش در راستای امنیت ایران اسلامی خدمت کرده است .

شهید عبدلی از موذنین، مکبرین و قاریان قران در مراسم نماز جمعه شهرستان کوهبنان بود.

شهید یاسر عبدلی در شهرستان خاش حین انجام ماموریت به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha