ایجاد زیرساخت های ورزشی در روستاها باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت:ایجاد زیر ساخت های ورزشی و توسعه ورزش در روستا ها باعث کاهش آسیب های اجتماعی بخصوص مواد مخدر و افزایش نشاط اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان خواهد شد که این اقدام توسط اهالی روستای کاوند در ایجاد مجموعه ورزشی قابل تحسین است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، جواد بازرگان در بازدید از مجموعه چند منظوره روستای کاوند با بیان اینکه ایجاد چنین مجموعه ای توسط اهالی روستا نشان از اتحاد و همدلی در بین اهالی است، اظهار کرد: این مهم بزرگترین ظرفیتی است که در این روستا حاکم است و کمتر روستایی را در استان شاهدیم که چنین اتحاد و همبستگی را در این امر مهم دارا باشد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد چنین مجموعه ای در روستا میتوان در مناسبات های مختلف شادی، عزاداری، و....استفاده لازم را برد، افزود: طبق بخش نامه وزارت ورزش و جوانان فضاهای های ورزشی در اختیار جوانان برای مراسمات ازدواج قرار بگیرد که با ایجاد این مجموعه این امکان برای زوج های اهالی روستا و روستاهای اطراف فراهم می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: صرفا چنین نباشد که فقط مجموعه های ورزشی در استان ایجاد شود ولی فقط برای امور ورزش استفاده شود بلکه باید در امور فرهنگی و اجتماعی نیز استفاده لازم را برد که در این خصوص برای برگزاری مراسمات زوج ها در فضاهای ورزشی ابلاغ لازم به شهرستان ارسال شده است.

بازرگان اظهار داشت: متاسفانه در گذشته با فشار نمایندگان مجلس در برخی از روستاها سالن های ورزشی ایجاد شده اند که استفاده آنچنانی از سالن نمی‌شود و فقط صرفا هزینه زیادی صرف ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد چنین مجموعه ای در این روستا کار بسیار ارزشمندی است که توسط اهالی ایجاد شده است، بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز همکاری های لازم را در خصوص اخذ مجوز برای تسهیل امور دارد.

این مسئول با بیان اینکه هیئت های ورزشی روستایی اداره کل ورزش و جوانان استان آمادگی لازم را جهت برگزاری برنامه های مختلف در این مکان را دارد، اظهار کرد: همچنین در پرورش ورزشکاران اهالی در رشته های مختلف ورزشی نیز آمادگی لازم وجود دارد.

بازرگان اظهار کرد:ایجاد زیر ساخت های ورزشی و توسعه ورزش در روستا ها باعث کاهش آسیب های اجتماعی بخصوص مواد مخدر و افزایش نشاط اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان خواهد شد که این اقدام توسط اهالی روستا قابل تحسین است‌.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، روستای کاوند روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان و در دهستان بوغدا کندی قرار دارد و بر اساس آمار دارای ۱۶۰۰ خانوار است که اهالی روستا با اتحاد و همبستگی بالغ بر بیش از ۳ میلیارد تومان به صورت خودیاری مجموعه چند منظوره ای را برای اهالی روستا و روستاهای اطراف ایجاد کرده اند که در حال حاضر این مجموعه پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصدی دارد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha