گردشگری خوابیده در پستوهای جنگل

در ابتدای جنگل اصلی مجاور روستا و پس از پایان کشتزارها و باغ‌ها مرکبات در گوشه ای تالاب قادیکلا (مرداب قادیکلا) قرار دارد که در آن درختان تنومند و بلندی قرار داد که ساقه هایشان درون آب است و مابقی هم بیرون از آب همراه با رویش نیلوفر آبی فضای دلپذیری را در معرض دید قرار می دهند و جای مناسبی برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت است. وجود امکانات مجتمع گردشگری امکان اقامت را در اطراف این مرداب زیبا و بکر بیشتر کرده است اما حمایت مسئولان جهت توسعه بیشتر این فضا را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، قادیکلا بزرگ، مرکز دهستان علی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم شهر است که در فاصله 6 کیلومتری از مرکز شهر و 2 کیلومتری از حریم جنوب شرقی شهر قرار دارد.

روستا قادیکلا با مساحت حدود 2 کیلومتر مربع که با جنگل های اطرافش حدود 15 کیلومتر می شود بزرگترین روستای شهرستان قائم شهر است. بعد از رسیدن به شهر قائمشهر تا روستای قادیکلا ده دقیقه با ماشین راه است.

در سویی دیگر و در منطقه جنگلی و زیبای تمشک‌زارهای زیبا چشمه های کوچک با آب سرد و گوارا است و در دامنه جنوبی آن دارای مناطق جنگلی و تفریحی خوبی است و رودخانه سیاه رود از آن می گذرد.


فرزانه قبادی بانوی ۵۰ ساله و کارآفرین که مجتمع گردشگری قادیکلا قائمشهر را مدیریت می کند.

وی که سابقه مدیریت رستورانی در روستای قادیکلا را نیز پیش کارنامه خود داشته است، در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: این مجتمع رستورانی با وسعت ۳۲ هکتار و هزینه‌های بالای ۵۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.

گردشگری خوابیده در پستوهای جنگل

این بانوی کارآفرین افزود: این مجتمع گردشگری رستوران شامل رستوران، کافه سنتی، آلاچیق، سکو، نمازخانه، سرویس بهداشتی، نگهبانی و فضایی برای بازی کودکان است.

قبادی گفت: از سال ۹۲ در تلاش بودم و سال ۹۸ زمین این زمین به بنده تحویل داده شد اما به دلیل مشکلات اجتماعی، دام و منابع طبیعی دو سال به طول انجامید و سال ۱۴۰۰ افتتاح شد.

وی ادامه داد: افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز در این مجموعه به کارگیری شدند و این مجتمع حدود ۳۰ نفر پرسنل دارد و با توسعه این مکان، امکان به کارگیری تا یکصد نفر نیرو نیز وجود خواهد داشت.

گردشگری خوابیده در پستوهای جنگل

مدیریت مجتنع گردشگری قادیکلای بزرگ گفت: مجتمع گردشگری ۱۲ کیلومتر از شهر فاصله دارد و در روستای قادیکلای بزرگ قرار دارد.

خانم قبادی گفت: میزان اجاره سالانه ۷ میلیون تومان بوده و ۱۵ سال این مکان اجاره داده شده است که قابلیت تمدید دارد.

وی گفت: وجود مرداب و امکانات این مجتمع موجب جذب گردشگر از سراسر ایران شده است‌.

مدیریت این مجتمع گفت: در این مجتمع گردشگری، سه طبقه ۱۵۰متری رستوران نیز وجود دارد و احداث خوابگاه و استراحتگاهی در این محوطه دیده شده که نیازمند دریافت تسهیلات و حمایت مسئولان است.

(ویدئو)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha