احداث یک هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن زنجان در قالب مسکن ملی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، تاکنون بنیاد مسکن ۲۷۸ قطعه زمین از اداره  راه و شهرسازی برای احداث یک هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، این نهاد با مطالعه و شناسایی مناطق مناسب برای احداث مجتمع های مسکونی و تولید انبوه در شهرهای مختلف استان در قالب مسکن اقشار کم درآمد، اقدام به تامین زمین، طراحی، تامین منابع مالی، اجرا، نظارت کمی و کیفی بر اجرا و واگذاری کرده است، اظهار کرد: از ابتدا تاکنون یک هزار و ۴۳ واحد مسکونی به متقاضیان در قالب مسکن اقشار کم درآمد واگذار شده است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همواره مسئولیت برنامه ریزی، تامین زمین و انجام مطالعات، تهیه طرح های لازم برای پروژه های احداث مسکن اقشار کم درآمد را بر عهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با توجه به تجربه موفق این نهاد در اجرای طرح مسکن مهر در سال های گذشته، بیان کرد: طی برنامه ریزی به عمل آمده، مسئولیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

خواجه ای با اشاره به اینکه، در حال حاضر بنیاد مسکن استان ۱۳ پروژه با دارا بودن یک هزار و ۷۳۹ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (هیدج، صائین قلعه،خرمدره، قیدار و آببر) در دست ساخت دارد، یادآور شد: علاوه بر این تعداد، ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان از سوی بنیاد مسکن در حال اجرا است.

وی افزود: تاکنون بنیاد مسکن ۲۷۸ قطعه زمین از اداره راه و شهرسازی برای احداث یک هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دریافت کرده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برخی پروژه های در دست اجرا و طراحی از سوی این نهاد گفت: پروژه های در دست اجرا یک هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی به مساحت ۲۳۸ هزار و ۱۶۹ متر مربع و پروژه های در دست طراحی، یک هزار و ۹ واحد به مساحت ۱۲۵ هزار و ۵۷۶ متر مربع است.

خواجه ای با تاکید بر اینکه، بدون شک اجرایی کردن برنامه های مسکن به مفهوم ایجاد فضای سکونتی، مستلزم همکاری همه جانبه تعداد کثیری از دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی و مشارکت عامه مردم است، خاطر نشان کرد: باید همه دستگاه های ذی ربط و خدمات رسان در فراهم کردن و و ایجاد زیرساخت ها در اجرای پروژه های مسکن پای کار باشند تا پروژه ها به موقع به مردم واگذار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha