آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به برنامه ریزی برای آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد، گفت: این زندانیان به مناسبت هفته قوه قضائیه از زندان‌ های استان آزاد می‌ شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با نمایندگان ستاد دیه در زندان‌ های سراسر استان کرمان با بیان اینکه تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، اجر اخروی دارد، اظهار داشت: این افراد ناخواسته و بدون ارتکاب جرم و تنها به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه، مهریه، محکومیت های مالی و غیره وارد زندان شده‌ اند.

وی افزود: ستاد دیه بر مبنای همت و فکر شهید والامقام لاجوردی تشکیل شده است و زمینه‌ ای را فراهم می‌ کند، که با استفاده از کمک خیران و مردم، زمینه آزادی مددجویان جرائم غیرعمد از زندان‌ ها فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: فعالیت‌ های این ستاد نیز بسیار مؤثر بوده و توانسته از منابعی که مردم در اختیار ستاد قرار می‌ دهند، به خوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده کند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه دولت نیز کمک‌هایی را به ستاد دیه اختصاص می‌ دهد، عنوان کرد: ستاد دیه استان کرمان اقدامات گسترده و شایسته تقدیری در استان داشته است.

وی بیان کرد: دستگاه قضائی در مناسبت‌ های ویژه تلاش می‌ کند، که زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیش از پیش فراهم شود که از جمله این موارد، در هفته قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به برنامه ریزی برای آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد، بر توسعه صلح و سازش در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: باید رقابت مثبت و مفیدی در بین زندان‌ ها به منظور ایجاد زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ایجاد شود.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha