ساعات پر تصادف پایتخت در چه ساعاتی اتفاق می افتد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اعلام ساعات پر تصادفات شهر تهران خبر داد و به علل و عوامل این تصادفات اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) سرهنگ احسان مومنی گفت: میزان تصادفات در طول شبانه روز با یکدیگر متفاوت است که در ساعات تاریکی شب ۴۷ درصد و در روزها ۵۳ درصد است.

وی افزود: همچنین از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر میزان تصادفات ۱۵ درصد و از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۶ به میزان ۲۳ درصد است.

سرهنگ احسان مومنی گفت: از ساعت ۱۶ بعد از ظهر الی ساعت ۲۰ شب، میزان تصادفات ۲۷ درصد بوده که این میزان بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است و به علل و عوامل مختلفی از جمله خستگی کار روزانه، گرمای هوا، عجله داشتن برای زودتر رسیدن به مقصد، افزایش ترددها جهت خرید و همچنین مراجعه به اماکن ورزشی و تفریحی بستگی دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از ساعت ۲۰ الی ۲۴ میزان تصادفات ۲۱ درصد و از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح درصد تصادفات ۸ درصد و نیز از ساعت ۴ صبح تا ۸ هم این میزان به ۶ درصد می رسد.

وی در خصوص علت این حوادث در ساعات تاریکی هوا و شب‌ها گفت: رانندگی در ساعات تاریکی هوا و شب با رانندگی در روز بسیار متفاوت است چرا که در شب همه چیز در مقابل دیدگان راننده تیره و تار می گردد.

سرهنگ مومنی توصیه داشت: در هنگام تاریکی هوا رانندگان حتماً با چراغ روشن تردد نمایند و عابرین پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا از لباسهای روشن جهت بهتر دیده شدن استفاده نمایند و موتورسواران گرامی نیز ضمن روشن نمودن چراغ موتورسیکلت خود از لباس‌ها و کلاه ایمنی دارای شب‌رنگ به جهت بهتر دیده شدن توسط سایرین استفاده نمایند.

منبع:مشرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha