تأکید معاون رئیس جمهور بر فراهم کردن تسهیلات ازدواج ویژه جوانان دهه شصتی

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بر لزوم فراهم کردن تسهیلات ازدواج ویژه جوانان دهه شصتی تأکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در جلسه‌ با مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در آستانه روز ملی ازدواج در محل این معاونت برگزار شد، با تأکید بر زمینه‌سازی مناسب برای ازدواج جوانان اظهار کرد: باید تسهیلات ازدواج ویژه جوانان دهه شصتی فراهم شود.

خزعلی با اشاره به اینکه 21 رصد جمعیت کشور را دهه شصتی‌ها تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این گروه ضمن آنکه سرمایه عظیمی برای کشور هستند، غفلت از توجه به آن می‌تواند برای کشور آسیب‌زا باشد.

معاون امور زننا و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر تجرد دختران روستایی بیشتر از دختران شهری است، اظهار داشت: این آمار یک هشدار است و بخشی از آن به دلیل مهاجرت مردان به شهر برای کار اتفاق افتاده است و باید با فراهم کردن امکان اشتغال، مسکن و ارائه تسهیلات ویژه ازدواج و همچنین پوشش بیمه‌ای مناسب از آنان حمایت کرد.

خزعلی ادامه داد: شایسته است برای جوانی جمعیت گام‌های مؤثر و بهنگامی برداشته شود، چراکه تعلل در این زمینه جبران‌ناپذیر خواهد بود.

در این نشست که همزمان با هجدهمین سال تأسیس صندوق حمایت از کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شد، مسئولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و مدیران کل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده حضور داشتند و کلیات طرح حمایت از ازدواج دهه شصتی‌ها بررسی و مقرر شد همزمان با روز ملی ازدواج جزئیات این طرح اعلام شود.

منبع:تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha