دانش آموزان استثنایی رایگان به مدرسه می روند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:  با توجه به نامه وزارت کشور از اول مهرماه باید سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی رایگان شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)حمید طریفی حسینی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری‌ها باید شرایط ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را به صورت رایگان فراهم کنند.
وی افزود: معاون اول رییس جمهور در نامه‌ای به وزیر کشور اعلام کردند که این موضوع با قید فوریت پیگیری شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: همچنین ۲۴ خرداد نامه‌ای از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استانداران سراسر کشور برای تأمین حمل و نقل رایگان دانش‌آموزان استثنایی ابلاغ شد.
حسینی طریفی همچنین درباره فعالیت پایگاه‌های تابستانه نیز، گفت: ۶۰۰ پایگاه تابستانی با حضور حدود هشت هزار دانش‌آموز فعال هستند و فعالیت‌های تابستانی مبتنی بر مهارت‌های زندگی خواهد بود.
وی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتیم تا به دانش‌آموزان استثنایی هم خدمات ارائه شود، آموزش‌های حرفه‌ای مهارت‌هایی مانند خیاطی و نجاری در تابستان ارائه خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانه اظهار کرد: یکهزار و ۷۵۰ مدرسه در سطح کشور وجود دارد که مدرسه پایگاه تابستانی اوقات فراغت می‌شوند و در مدارس استثنایی حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز حضور دارند و باید حداقل ۱۰ درصد دانش‌آموزان را در پایگاه‌های تابستانه داشته باشیم و دانش‌آموزان استثنایی علاقه‌مند به حضور در پایگاه‌های تابستانی باید به مدارس مراجعه کنند.

طریفی حسینی با اشاره به توانمندسازی معلمان مدارس عادی که دانش‌آموز دارای معلولیت، نابینا و ناشنوا دارند، اظهار کرد: هفته آخر شهریور از این افراد دعوت می‌شود تا در جلسات حضور یابند و به آنها آموزش داده شود.
وی درباره جذب معلم برای مدارس استثنایی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۳۲ نفر را از طریق آزمون استخدامی امسال آموزش و پرورش جذب می‌کنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره جذب دانش‌آموزان معلول بازمانده از تحصیل، مطرح کرد: ۱۶ هزار نفر با این مشکل شناسایی شده‌اند و باید بررسی کنیم چه تعدادی از آنها قابلیت آموزش را دارند و چقدر به حمایت سایر سازمان‌ها مانند بهزیستی نیاز است، اگر شرایط آموزش برای این دانش‌آموزان فراهم نبود، کلاس برای آنها برگزار خواهیم کرد.
طریفی حسینی با اشاره به اینکه بخشی از بازماندگان تحصیل دوره متوسطه اول و دوم مربوط به دختران است، تاکید کرد: برای ایجاد رشته‌های مورد نیاز متناسب با شرایط آنها برنامه ریزی می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره شرایط جهش تحصیلی توضیح داد: هفته آینده امکان نوبت‌گیری جهش تحصیلی فراهم خواهد شد.

طریفی حسینی درباره انجام سنجش سلامت جسمانی نوآموزان گفت: یک میلیون و ۴۴۲ هزار نفر از جمعیت هدف که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است، کار سنجش را انجام داده‌اند.
وی افزود: ۱۵۰ هزار نفر برای سنجش سلامت جسمانی باقی مانده است و از امروز تا ۱۰ تیر سامانه برای این افراد فعال است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۹۰ هزار نفر اتباع هستند، گفت: سنجش ۴۸ هزار نفر انجام شده است، شرایطی فراهم شده تا افرادی که هیچ‌گونه مدارک احراز هویت ندارند، بتوانند به سامانه مراجعه و نوبت‌گیری سنجش را انجام دهند و به صورت رایگان است.

منبع:ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha