تشدید بازرسی از مخازن و منابع آب و تانکرهای آبرسانی شهرستان لامرد در راستای سلامت آب

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد از تشدید بازرسی از مخازن و منابع آب و تانکرهای آبرسانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مهندس «یعقوب رضائی» گفت: با هدف اطمینان از سلامت آب و نمونه برداری از شبکه های آبرسانی، کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان لامرد و بررسی کیفیت شیمیائی، فیزیکی و باکتریولوژیکی از سوی کارشناسان این مرکز از مخازن و منابع آب و تانکرهای آبرسانی نمونه برداری شد.

او اضافه کرد: نمونه های آب برداشت شده از مخازن و منابع آب، با استفاده از کیت های پرتابل و یا در آزمایشگاه، بررسی می شود و هرگونه تفاوت با شاخص های سلامت آب و استانداردها، به اداره آبفا و متصدیان آب شیرین کن شهرستان اعلام می شود تا نسب به رعایت استانداردهای بهداشتی آب اقدام کنند.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد افزود: تانکرهای سیار آبرسانی برای تحویل آب به مراکز مواد غذایی و اماکن عمومی لازم است دارای مجوز بهداشتی معتبر از شبکه بهداشت و درمان باشند و تاریخ اعتبار این مجوز از زمان تایید به مدت یک سال است و این مجوز باید بر روی مخزن آب درج شود.

رضائی با بیان این که در فصل گرما بروز برخی از بیماری های منتقله از آب بیشر می شود، از شهروندان خواست در راستای اطمینان از سلامت آب در تابستان، آب مصرفی را از منابع دارای مجوز بهداشتی و یا از آب شیرین کن های خانگی و صنعتی تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha