۸۰ درصد جواز های تأسیس به واحد صنعتی و تولیدی تبدیل نشده است/ موافقت امور استخدامی را دارم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به صدور ۲ هزار و ۲۷۱ مورد جواز تأسیس در استان گفت: از این مقدار جواز تأسیس صادره فقط  ۱۵ تا ۲۰ درصد به پروانه بهره برداری تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مجید گلشنی منفرد ظهر روز دوشنبه(۵ تیر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام محمدباقر(ع)با بیان اینکه بخش عمده ای از موضوع صنعت، معدن و تجارت در بحث تبیین گری است، اظهار کرد:  رسانه بخش مهمی از بحث تولید و تجارت است که رسانه را میتوانیم تبین گر تولید و تجارت بدانیم‌.

وی با بیان اینکه تاکنون در بخش صنعت تاکنون یک هزار و ۲۳۸ پرونده های بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۲۲ هزار  میلیارد تومان صادر شده است، افزود:  مبنای این ۲۲ هزار میلیارد تومان بر اساس اسناد ابلاغ پروانه های بهره برداری نوشته شده است.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان زنجان، تصریح کرد: در این راستا اشتغال ایجاد شده در حوزه صنعت استان  ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر  بوده است.

گلشنی با اشاره به صدور ۲ هزار و ۲۷۱ مورد جواز تأسیس بیان کرد: حجم سرمایه گذاری ۱۰۶ هزار  میلیارد تومان بوده و اشتغال پیش بینی شده نیز ۹۰ هزار نفر است که فقط  ۱۵ تا ۲۰ درصد از جواز های صادره به پروانه بهره برداری تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن ۴۴۷ فقره معدن در کاداستر صمت به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد معادن به ثبت رسیده  ۳۷۴ مورد پروانه بهره برداری دارد.

این مسئول با بیان اینکه ۹۴ مورد اتحادیه در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۴ مورد ادغام خواهند شد ولی هنوز کدهای ادغامی ارسال نشده است که پس از ادغام به ۹۲ مورد اتحادیه خواهیم رسید که بیشترین اتحادیه های موجود در سطح استان مربوط به شهرستان زنجان با ۴۰ مورد اتحادیه است.

گلشنی با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۸۰۰ مورد اصناف در سطح استان فعالیت دارند، بیان کرد: ۶ مورد پروانه  کسب نیز در حوزه های مختلف توزیعی، خدماتی، ایثارگری و... وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان  حوزه فرش  ۴۵۰۰ نفر بیمه اشتغال وجود دارد، اظهار کرد: طبق بازدیدهای نظارتی و مشترکی ۶۰ هزار نفر در سطح استان زنجان بصورت  دائم و فصلی در حوزه فرش کار میکنند و تولید فرش دستبافت نیز ۱۵۰ هزار متر مربع برآورد فرش بافته شده در استان زنجان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در با بیان اینکه در حوزه صادرات سال گذشته  ۴۹۱ میلیون دلار هدف گذاری شده بود، خاطر نشان کرد: ۵۷۱ میلیون دلار صادرات تحقق یافته در سطح استان بود که برای سال جاری هنوز هدف گذاری مشخصی تعیین نشده است. 

گلشنی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن هدف گذاری رشد ۱۰.۹  درصدی را داریم، افزود: برای رسیدن به رشد ۸.۵ درصدی برسانیم که در این راستا باید  ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حداقل جذب سرمایه در استان صورت گیرد و همچنین ۴۵۰ میلیارد تومان نیز در حوزه معدن صورت گیرد تا به رشد هدف گذاری شده برسیم.
وی در ادامه در پاسخ به ابهامات ایجاد شده در خصوص کد استخدامی اش گفت: بر اساس اسناد موجود موافقت امور استخدامی را دارم و تنها منتظر تامین اعتبار است که کارها صورت گیرد و شرکت های دیگری که به اسم بنده نیر بود واگذار شده است و تاکنون پس از گذشت ۷ ماه خدمت حقوقی دریافت نکرده ام .

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha