شروع اسم نویسی برای جهش تحصیلی دانش‌آموزان آغاز شد

دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی می‌توانند درخواست خود را به مدارس اعلام و در پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش ثبت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)شرایط جهش تحصیلی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد. جهش تحصیلی به این معنا است که دانش‌آموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی کند.

مدیران مدارس ابتدایی باید درخواست کتبی ولی دانش‌آموز متقاضی جهش را به همراه کارنامه پایه فعلی و پایه‌های قبل با سطح پیشرفت خیلی خوب به استثنای دروس «تربیت‌بدنی و وضعیت تربیتی» را دریافت کنند.

موارد در شورای مدرسه بررسی و سپس در صورت داشتن شرایط تایید می‌شود. موارد تایید شده در صورت نیاز به کمیسیون خاص منطقه و استان جهت صدور مجوز شرکت دانش‌آموز در آزمون هوشی ـ روانی جهش ارسال می‌شود.

ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از پایه دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم و جهش برای بار دوم با رعایت شرایط و اخذ رای کمیسیون منطقه انجام می‌شود.

جهش از پایه اول به سوم و جهش برای بار دوم مشروط به اخذ رای کمیسیون منطقه و استان است.

خانواده‌ها با انتخاب نقش والدین از طریق ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir جهش تحصیلی را انتخاب و سپس وارد سامانه یکپارچه رشد و تربیت (سامانه سیرت) شده و برطبق مراحل زیر اقدام کنند:

الف) در بخش لیست فرزندان فرزند مورد نظر را انتخاب یا اضافه کنند.

ب) با کلیک بر روی نام فرزند در صفحه باز شده گزینه برگزاری جهش را انتخاب کند.

ج) سپس وارد صفحه نوبت‌گیری شده با انتخاب نام استان شهرستان و منطقه اقدام به انتخاب مرکز تخصصی سنجش کرده و بر روی گزینه پرداخت و رزرو نوبت کلیک کنند.

نوبت رزرو شده توسط پایگاه تایید و روز و ساعت مراجعه دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی به صورت پیامک به خانواده اعلام می‌شود.

زمان نوبت‌گیری برای جهش تحصیلی از ۵ تیرماه شروع و ۵ مرداد ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

مدارک لازم جهت ارزیابی هوشی ـ روانی پس از نوبت‌گیری:

اصل شناسنامه دانش‌آموز، پرینت رسید نوبت و حضور دانش‌آموز در پایگاه تخصصی جهش در زمان مقرر.

با توجه به هوشمند بودن سیستم نتیجه ارزیابی از طریق سامانه اعلام خواهد شد.

منبع:تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha