مدیریت حوادث امداد و نجات نیازمند خلاقیت است

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مدیریت صحنه های حادثه و امداد و نجات باید همراه با خلاقیت باشد،گفت:امدادگران و نجاتگران هرچه خلاق و با انگیزه باشند این مهم بر مصدومان و آسیب دیدگان از حوادث تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در دوره توان افزایی مسئولان امداد ونجات شعب و نجاتگران پایگاه های امدادی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت با بیان اینکه مدیریت صحنه های حادثه و امداد و نجات باید همراه با خلاقیت باشد، اظهار کرد: همه ما امدادگران و نجاتگران قبل از پوشیدن لباس سرخ و سفید و مقدس هلال احمر آموزش داده اند که امدادگری خلاقیت است.

وی با بیان اینکه خلاقیت ابتکار عمل و نوآوری است، افزود: گاهی ممکن است ابزارها و تجهیزات لازم و اصلی برای امدادرسانی در دسترس نباشد که باید ابتکار عمل داشته و ابداع کرد، امدادگران و نجاتگرانی که در حوزه امداد و نجات فعالیت می کنند به واسطه این نوع اقداماتی که انجام می دهند باید افرادی تیزهوش و باهوش باشند و بلافاصله در صحنه حوادث تدبیر کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مدیریت صحنه حادثه مراحلی دارد و به حتم توان افزایی ارزش کار همه امدادگران و نجاتگران را بیشتر خواهد کرد، ببان کرد: ارائه آموزش موجب نجات جان انسان ها در صحنه های حادثه می شود.

هاشمی در خطاب به امدادگران تأکید کرد: 24 ساعت در حوزه ای فعالیت می کنیم که احتمال دارد در این مدت حوادث زیادی اتفاق افتد باید سناریو و ابتکارات امدادرسانی در همه حال تداعی شود و همواره باید در حال اندیشیدن و فکر کردن برای مدیریت و خلاقیت در حوادث باشید و در سناریو و مدیریت صحنه هایی که در حوزه امداد و نجات به آن تدبیر می کنید، تمرینات لازم را داشته باشید.

وی با بیان اینکه امداد و نجات علم خاص خود را دارد و نیازمند عمل است که باید مجهز به این موضوعات باشیم،افزود: امدادگران و نجاتگران هرچه خلاق و با انگیزه باشند این مهم بر مصدومان و آسیب دیدگان از حوادث تاثیرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه چنانچه در حوزه مدیریتی در رابطه با انگیزه امدادگران و نجاتگران کوتاهی کنیم در پیشگاه خداوند، اعضا و مردم پاسخگو هستیم، اظهار کرد:  برای ایجاد انگیزه و رفاه امدادگران  برنامه هایی داریم و در عمل ثابت می کنیم به شما به عنوان نیروهای تخصصی ویژه باید توجه بیشتری نیز شود.

هاشمی با بیان اینکه مدیریت بر حوادث و سوانح نیازمند فکر خلاق و سناریو است، افزود: نمی توانیم سناریوی واحدی برای سوانح داشته باشیم چرا که حوادث عین هم نیست و کاملا متفاوت از هم می باشد و باید فرمول مربوطه و کلید واژه های آن اعمال و در صحنه حادثه با سرعت عمل بیشتری اجرا شود.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha