نمایندگان ایرانی اسکی روی چمن به جام‌جهانی ایتالیا می‌روند

رئیس فدراسیون اسکی گفت: سه نماینده از کشورمان به جام جهانی اسکی روی چمن در ایتالیا اعزام خواهند شد و ضمن آنکه اردوی تیم ملی مرداد ماه در کورتینا ایتالیا اردو برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا) عباس نظریان اظهار داشت: دو مرحله اردو برای ۱۰ اسکی‌باز برگزار و در نهایت سه نفر برای حضور در جام جهانی اسکی روی چمن انتخاب شدند.

وی همچنین در خصوص المپیک زمستانی ۲۰۲۴ جوانان در کره‌جنوبی، اظهار داشت: در مجموع پنج سهمیه شامل سه سهمیه در صحرانوردی و دو سهمیه در آلپاین کسب کردیم. نماینده جوانان ما در مسابقات بعدی برای حفظ این سهمیه‌ها باید تلاش کنند. در دوره گذشته در اسکی کوهستان نماینده داشتیم، اما در این دوره این رشته حذف شده است.

نظریان افزود: مسابقاتی که اسکی‌بازان باید برای حفظ سهمیه المپیک خود تلاش کنند از اول زمستان در سراسر دنیا برگزار می‌شود. ورزشکاران باید امتیازات خود را افزایش دهند و در بین نفراتی که انتخاب نهایی می‌شوند، بمانند.

وی درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی هاکی روی یخ ایران و روسیه، گفت: برگزاری این دیدارها کمک شایانی برای آمادگی تیم ملی است؛ ۳ تیم از روسیه و ۲ تیم از ایران به مصاف هم رفتند. تیم‌های روسیه بسیار باسابقه و فنی هستند.

رئیس فدراسیون اسکی یادآور شد: در کنار برگزاری دیدارهای تدارکاتی یک دوره فنی برای استعدادیابی با مربیان روس برگزار کردیم و حدود یکصد ورزشکار نونهال و نوجوان در دوره سه روزه شرکت کردند. همچنین برنامه دیگری را در نظر داریم تا جشنواره برترین‌های ورزش‌ زمستانی ایران را برای اولین بار برگزار کنیم. این برنامه بعد از مجمع سالیانه فدراسیون در ۲۵ تیر ماه اجرایی خواهد شد.

وی گفت: مسابقات رولر اسکی نیز از مرداد ماه به صورت تور برگزار می‌شود. به ترتیب تهران، اردبیل، شیراز و دیگر شهرها میزان این مسابقات خواهند بود.

منبع:قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha