شکل گیری صنایع کوچک؛ مهم ترین مسئله اشتغال استان کرمان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: شکل‌ گیری صنایع کوچک و تولید قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ، مهمترین مسئله‌ ای است که کرمان باید شاهد آن باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن‌ زاده در جمع مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌ های بزرگ صنعتی و معدنی استان، با هدف تامین نیازمندی‌ های صنایع بزرگ استان(قطعات) توسط صنایع کوچک گفت: استان کرمان در تولید کاتد، آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره رتبه‌ های برتر کشور را دارد، اما با بیکاری هم مواجه است؛ که اصلا زیبنده استان نیست.

وی افزود: در کل دنیا صنایع بزرگ باعث پیشرفت و توسعه نشده‌اند و همیشه صنایع متوسط و کوچک و پایین دستی، توسعه را به همراه دارند، نکته مهمی که رئیس جمهور نیز در سفر به استان کرمان بر آن تاکید داشتند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد: وزارت صمت نیز بحث صنایع پایین دستی و فرآوری را در دستور کار دارد و استان هم آماده است؛ که در این حوزه همراهی و همکاری را داشته باشد.

حسن زاده اظهار داشت: شکل‌ گیری صنایع کوچک و تولیدکنندگان قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ، مهمترین مسئله‌ ای است که استان کرمان باید شاهد آن باشد و در فضای اقتصادی استان در بخش صنعتی باید جلو رویم و مسیر را از اکنون آغاز کنیم.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha