همایش پیاده روی خانوادگی در اسفندقه جیرفت برگزار شد

صبح امروز همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت عید غدیر همراه با پخش زنده از شبکه سه سیما با حضور مردم و مسئولین در اسفندقه از توابع شهرستان جیرفت برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ به مناسبت عید سعید غدیر خم همایش پیاده روی خانوادگی همراه با پخش مستقیم از شبکه سه سیما و شبکه استانی کرمان و همزمان در برنامه صبح جمعه ایرانی در رادیو پخش شد.

این همایش که با حضور مسئولین استان و شهرستان و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت و هیأت همگانی شهرستان و حضور پرشور مردم برنامه های ورزشی و شاد و متنوعی اجرا شد؛ با هدف ایجاد شور و نشاط در مردم، معرفی قابلیت های بخش اسفندقه و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متعددی همراه بود و جیرفتی در این همایش پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی بودند.

هدف از برگزاری این همایش، معرفی قابلیت های بخش اسفندقه همراه با ایجاد شور و نشاط در شرکت کنندگان بود، با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی همراه بود.

فرماندار شهرستان جیرفت در این همایش گفت: به مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم و در راستای ایجاد نشاط همایش پیاده روی غدیر روز جمعه ۱۶ تیرماه در بخش اسفندقه برگزار شد.

دکتر احمد بلند نظربیان داشت: برگزاری همایش های پیاده روی و ورزش همگانی موجب نشاط اجتماعی است.

وی ورزش را عامل پویایی، بالندگی و نشاط جامعه دانست و گفت: ایجاد همدلی وصمیمت از مهم‌ ترین ویژگی ورزش همگانی است و ورزش همگانی به سلامت جسم، روح و روان شادابی خاصی می بخشد.

شایان ذکر است؛ بخش اسفندقه شهرستان جیرفت دارای تنوع آب و هوایی، تنوع در محصولات کشاورزی، صنایع دستی از جمله قالی گل سرخ است که ثبت ملی نیز شده است.

این منطقه از جمله مناطق ییلاقی خوش آب و هوای استان کرمان است؛ که با برخورداری از تاریخ و تمدن کهن که در کاوش های باستانی دهه ۹۰ کشف شده است به عنوان کهن ترین تمدن خاورمیانه و دارای تپه های باستان شناسی متعدد نظیر کنار صندل و آثار تاریخی همچون: مقبره میر حیدر مهنی، قلعه تاریخی ، قدیمی ترین مدرسه و تنها بادگیر جنوب استان کرمان و تپه های باستانی گاوکشی می باشد و در کنار گردشگری، ظرفیت های کشاورزی مانند پسته مرغوب، مرکبات و صیفی جات را دل خود جای داده است.

در این همایش غرفه های غذاهای محلی مانند بزقرمه، محصولات دامی، گیاهان دارویی و …همراه با بازی های بومی و محلی این منطقه مثل قلعه قوس(بازی مورد علاقه سردار سلیمانی که ثبت کشوری نیز شده است) نیز برپا بود.

در پایان این همایش به قید قرعه به جمعی از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

بخش اسفندقه در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر جیرفت واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha