کمبود مسکن بزرگترین چالش کشور می باشد

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی، در سفر یک‌ روزه خود به استان کرمان در نشست شورای مسکن این استان گفت: کمبود مسکن به عنوان چالش بزرگ کشور است و هدفی غیر از خانه‌ دار کردن مردم نداریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ارسلان مالکی در نشست شورای مسکن استان کرمان که با حضور استاندار برگزار شد، با اشاره به وجود صنایع بزرگ در این استان، بر استفاده از ظرفیت این واحدهای صنعتی در ساخت مسکن تاکید کرد.

وی افزود: احداث صنعت‌ شهرها با وجود صنایع بزرگ و مادر در استان کرمان باید تسریع شود و صنایع و معادن این استان برای تامین زمین مسکن کارکنان می‌ توانند؛ درخواست خود را به اداره کل راه و شهرسازی ارسال کنند.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، همچنین به بحث تامین زمین در قالب گروه‌ های ساخت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اشاره و بیان کرد: دولت این امکان را به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن داده است؛ که بتوانند با مدیریت و منابع خود مسکن بسازند، چرا که این کار می‌ تواند بار تولید انبوه مسکن را از دوش دولت برداشته و سرعت پیشبرد برنامه‌ ها را افزایش دهد.

مالکی همچنین اعلام کرد: تعیین تکلیف زمین‌ های شناسایی‌ شده برای الحاق به محدوده شهرها، کمک به تامین زیرساخت‌ های پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، بررسی مطالعات انجام شده برای ساخت شهرک‌ های مسکونی و تامین اعتبار برای اطلاعات مکان‌ یابی زمین‌ های جدید برای شهرک‌ سازی، بررسی آخرین وضعیت آماده‌ سازی زمین‌ های تامین‌ شده، تامین زمین برای واگذاری مسکن روستایی از دیگر مواردی بود؛ که در نشست شورای مسکن استان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اینها تصمیماتی هستند که در صورت پیگیری و اجرای صحیح باعث جهش استان در حل مشکل می‌ شود.

کمبود مسکن بزرگترین چالش کشور می باشد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند تامین زمین باید در استان ادامه یابد، اظهار کرد: این امر با هم‌ افزایی و کمک دستگاه‌ های مربوطه در استان، عملیاتی خواهد شد.

ارسلان مالکی از کمبود مسکن به عنوان چالش بزرگ کشور نام برد و گفت: هدفی غیر از خانه‌ دار کردن مردم نداریم. علاوه بر عقب‌ ماندگی‌ هایی که در ساخت مسکن در دولت‌ های قبل صورت گرفت، برای افزایش جمعیت هم نیاز به خانه‌ سازی گسترده داریم.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون نفر فاقد مسکن در سامانه کشوری ثبت‌ نام کرده‌ اند، افزود: استان کرمان ۱۲۲ هزار فاقد مسکن ثبت‌ نامی دارد؛ که ۴۸ هزار نفر سکونت آنها هم در کرمان محرز شده است و نگاه ما باید برای همه کسانی باشد که مسکن ندارند، در کرمان باید ۱۲۲ هزار خانه بسازیم و چاره‌ای هم غیر از این نیست.

شایان ذکر است؛ در این جلسه عنوان شد، تامین زمین برای کارگران صنایع و کارخانجات به صورت شهرک‌ و براساس تقاضایی که وجود دارد، صورت ‌گیرد.

همچنین مقرر شد؛ تا آماده‌ سازی زمین‌ ها و سایت‌ های تامین شده تا یک ماه آینده آغاز شده و کار به عملیات اجرایی برسد.

کمک سازمان ملی زمین و مسکن برای زیرساخت طرح‌ های نهضت ملی، تامین اعتبار برای مطالعات مکان‌ یابی زمین‌ های جدید و مطالعات برای شهرک‌ سازی و تامین زمین در روستاها برای متقاضیان ساخت و ساز از دیگر تصمیمات این نشست بود.

شایان ذکر است؛ مالکی در سفر یک‌ روزه خود به استان کرمان با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد و در بخش دیگری از سفر خود به شهرستان بردسیر استان کرمان سفر کرد و ضمن بازدید از اداره راه شهرسازی شهرستان بردسیر در نشست شورای مسکن این شهرستان نیز شرکت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha