کارگاه آموزشی آمادگی و پاسخ به انواع حوادث و مسمومیت ها برگزار شد

کارشناس مسوول مدیریت خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری کارگاه آموزشی آمادگی و پاسخ به انواع حوادث و مسمومیت ها با همکاری مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، «علی سمتی» گفت: مدیریت بحران و آمادگی همه جانبه در مواجهه و کنترل انواع مسمومیت ها، گامی مهم در مدیریت خطر بلایا و حوادث است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه وقوع حوادث و تهدید های مرتبط با مسمومیت ها دارای زیرمجموعه های وسیعی شامل مسمومیت های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته ای و انفجاری است، توجه به رویکردهای تخصصی مبتنی بر نوع مسمومیت، تاثیر فزاینده ای در مدیریت بحران های ناشی از وقوع انواع مسمومیت ها دارد.

سمتی اظهار کرد: در این راستا کارگاه آموزش" آمادگی و پاسخ به انواع حوادث و مسمومیت های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته ای و انفجاری (CBRNE) با حضور اعضای چارت فرماندهی حادثه (ICS) معاونت بهداشت و همکاری مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه برگزار شد.

کارشناس مسوول مدیریت خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه، آشنایی با علایم مسمومیت با مواد شیمیایی، مواد منفجره، مواد بیولوژیکی، مواد هسته ای و مواد رادیولوژیکی و راه های پیشگیری از آنها را از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد.

دکتر «محمدجواد مرادیان» مدیر حوادث و فوریت های پزشکی و دکتر «زهرا توفیقی» کارشناس مسوول حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدرسان این کارگاه آموزشی یک روزه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha