کمبود پزشک در دو مرکز پزشکی قانونی استان/خراسان جنوبی با کمبود نیرو مواجه است

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه مراکز پزشکی قانونی در دو شهرستان سربیشه و زیرکوه با کمبود پزشک مواجه است، گفت: خراسان جنوبی با کمبود نیرو مواجه است

محمد علی توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، اظهار داشت: همواره مراجعین پزشک بانوان به دلیل حساسیت مراجعین، بیشترین شکایات را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: مورد دوم بیشترین شکایات پزشکی، مربوط به جراحی‌های پلاستیک می‌باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به آمار این مرکز در سال جاری، بیان داشت: در دوماه ابتدای امسال معاینات بالینی در استان منفی 7 درصد کاهش و معاینات اجساد 38 درصد افزایش داشته است.

توکلی ادامه داد: برخلاف جوسازی و فضاسازی‌های موجود در جامعه، بررسی نزاع در استان 18 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: پزشک مرکز پزشکی قانونی نهبندان به تازگی معارفه و بکارگیری شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های سربیشه و زیرکوه با وجود فعالیت مرکز پزشکی قانونی، اما با کمبود پزشک مواجه هستند.

توکلی با اشاره به امکانات این مرکز در استان، اظهار داشت: سالن تشریح به طور نسبی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با اشاره به کالبدشکافی اجساد در چهار شهرستان استان، افزود: در دو شهرستان بشرویه و نهبندان امکان کالبدشکافی وجود ندارد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از انجام خدمات به صورت الکترونیک در مراکز پزشکی قانونی استان خبرداد.

توکلی آمار سقط جنین در استان را کاهشی عنوان کرد و گفت: در دوماهه ابتدای سال گذشته 17 مورد سقط جنین در استان به وقوع پیوسته که این آمار در مدت مشابه امسال 15 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی خراسان جنوبی با کمبود نیرو مواجه است اما پرونده‌ها به لحاظ فنی در این استان پیچیده نیست.

خبرنگار: محبوبه قاسم زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha