ملاک عمل و تسویه با کشاورزان همان ۱۵ هزار تن است

وزیر کشاورزی گفت : شمال کشور محصولات عمده و اساسی را تولید می‌کند و مازندران در ۱۴ محصول رتبه اول را دارا است و بخش عمده نیاز کشور را تامین می‌کند وملاک عمل و تسویه با کشاورزان همان ۱۵ هزار تن است که‌پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، محمد علی نیکبخت روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران در اولین سفر استانی، گفت : شمال کشور محصولات عمده و اساسی را تولید می‌کند و مازندران در ۱۴ محصول رتبه اول را دارا است و بخش عمده نیاز کشور را تامین می‌کند. 


وی  گفت: مازندران در برنج، چای، مرکبات، صید و صیادی، طیور و تولید گوشت مرغ و آبزی پروری در کشور صاحب رتبه است و بخشی از نیاز کشور و تهران را تامین کرده و در تولید و اشتغال جایگاه خاصی دارد.


وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت استان موظفیم  حمایت و پشتیانی از کشاورزان و حمایت از تولید داخلی و تولیدکننده  را انجام‌بدهیم، گفت: اگر قرار است غذای مردم تأمین کنیم باید از تولید حمایت شود و نگاه ما این است که از طریق تولید به تامین‌کالای مورد نیاز برسیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه هدف از تنظیم بازار  به واردات کالا نیست ونگاه به تولید داخل است اظهار کرد: هدف قانونگذار این است که تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار کرده است و  برای تنظیم بازار نگاه به تولید داخل دارد و باید این اصل تقویت شود.


وی ادامه داد: اب بندان ها نیز بسیار حایز اهمیت است  و رقمی را از وزارتخانه در نظر می‌گیریم 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۶ میلیون تن گندم خریداری شد و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش آن بود و ۵۵ هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت شده و قرار شد وزارت نفت بخش باقیمانده مطالبات را به دلیل حساسیت موضوع تأمین کند.

نیکبخت با تاکید بر پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: سعی می‌کنیم فاصله پرداخت و مطالبات کشاورزان را  چه از نظر زمانی و چه ریالی به حداقل برسانیم.

وی افزود:  قیمت گندم نیز مصوب و ابلاغ شده است و ملاک عمل و تسویه با کشاورزان همان ۱۵ هزار تن است که‌پرداخت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی از تأمین خط اعتباری برای خرید برنج توسط بانک مرکزی و ابلاغ آن به بانک کشاورزی خبر داد و گفت: عملاً خرید برنج در استان‌های شمالی مازندران، گلستان و گیلان اغاز شده است.

به گزارش طبنا، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که روز گذشته در استان گلستان حضور داشت و صبح امروز پنج شنبه ۲۲ تیرماه وارد گلوگاه در مازندران شد و در نخستین برنامه کاری خود از زنجیره تولید طیور و کشتارگاه صنعتی بازدید کرد.

وی پس از پایان سفر یک روزه‌ی خود مازندران را به مقصد به گیلان ترک می‌کند.

بازدید از کارخانه شالیکوبی در شهرستان ساری و میاندورود، دیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران و برگزاری نشست با استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی در سالن استانداری مازندران از جمله برنامه‌های دیگر سفر آقای نیکبخت به استان است.

بازدید از پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک در جویبار و اسکله شیلاتی بابلسر از برنامه‌های دیگر سفر وزیر به مازندران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha