آموزش کلید واژه اصلی و معنادار جمعیت هلال احمر است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان،با بیان اینکه آموزش جز کلید واژه های اصلی و معنادار جمعیت هلال احمر است، گفت: آموزش های هایی که در جمعیت هلال احمر وجود دارد در راستای سلامت انسان ها و کاهش آسیب پذیری در جامعه بوده و این امر مهم فعالیت ما را در جمعیت معنا دار  می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی عصر روز پنجشنبه(۲۲ تیرماه) در حاشیه اختتامیه دوره تربیت مربی کمک های اولیه کد ۳ استان زنجان با بیان اینکه امدادگران سرمایه های اصلی مجموعه هلال احمر هستند، اظهار کرد: این امدادگران و نجاتگران که شبانه روز در خدمت آسیب دیدگان و مردم  هستند که یک  سعادت بزرگ، انگیزه قوی و غنی و ایثارگری را میطلبد که این مهم با توجه به حضور شما امدادگران در  صحنه های حادثه کاملا مشهود است.
 
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر رسالت بزرگی بر عهده دارد، افزود: با توجه به شناخت نسبی که از هلال احمر وجود دارد باید با رفتار و عملکرد و رسالتی که  داریم شناخت از این مجموعه را به تمام معنا در جامعه ایجاد کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه آموزش جز کلید واژه های اصلی و معنادار جمعیت هلال احمر است، بیان کرد: این آموزش است که به ما سازماندهی، انگیزه،فکر و عمل می دهد و فعالیت ما را در جمعیت معنا دار می کند.

هاشمی با بیان اینکه آموزش هایی که در جمعیت هلال احمر وجود دارد در راستای سلامت انسان ها و کاهش آسیب پذیری و خطر پذیری است، اظهار کرد: کمک های اولیه باید ها نباید ها است که این مربیان باید این کلید واژه های بایدها و نباید های امدادی را به مخاطبان آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش امدادی  سالیان سال کار می شود ولی هرچقدر در این حوزه تدریس شود باز نیاز به آموزش دارد، اذعان کرد: چراکه  سلامت در حوزه نجات جان انسان، بی نهایت اقدامات وکلید واژه هایی وجود دارد که برای نجات جان انسان ها باید راهکارهای مختلف خلق کرده تا بهترین کلید واژه و حرکت را برای کاهش آسیب پذیری را در جامعه داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه مربیان هلال احمر باید در رفتار و منش و علم نمونه باشد، افزود: مخاطبین جمعیت هلال احمر خاص است و شما مربیان نیز باید  خاص باشید تا بتوانید در جامعه هدف کاهش آسیب پذیری را به معنای واقعی تعریف و تبیین کنیم.

هاشمی با بیان اینکه نگاه بنده در حوزه کاری خود در جمعیت هلال احمر بر پویایی و حرکت در تمام حوزه ها است، تاکید کرد: هیچ یک از حوزه های جمعیت نباید باتوجه به نبود اعتبار لازم راکد بماند بلکه باید تدابیری اندیشیده شود که تمام واحد ها پویا و حرکت در راستای جمعیت با خلاقیت و نوآوری باشد.
 
وی با بیان اینکه انتظار می رود همگی بتوانیم سهمی را برای کاهش تلفات در آسیب پذیری جامعه بوجود بیاوریم، گفت: به نظر بنده مهمترین رسالت مربیان جمعیت هلال احمر آموزش کمک های اولیه که مقدمه تمام حوزه ها است چرا که این مهم در تمام تخصص های امدادی دیگر کاربرد اصلی دارد و بدون تخصص در کمک های اولیه سایر حوزه ها هیچ معنا و مفهومی ندارد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha