امام جمعه لامِرد: خانواده ها استحاله فرهنگی را جدی بگیرند

امام جمعه لامرد گفت: خانواده ها استحاله فرهنگی را جدی بگیرند و دشمن شناسی و زمان شناسی مانع از تهاجم فرهنگی می شود که اگر این دو عنصر را مورد توجه جدی قرار دهیم دشمن شکست خواهد خوردـ

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر لامرد با بیان این مطلب که یک روز به نام خانواده در تقویم کشور نامگذاری شده اظهار کرد: بزرگان دین نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی یک جامعه ارزش مدار بارها هشدار داده اند و این ایام که متعلق به وجود اهلبیت(علیهم السلام) است، الگوی خانواده ها باید اهلبیت باشد و در همین راستا قدم برداشت و نهضت و قیام امام حسین که سراپا درس است را جدی گرفت و در جامعه مواظبت کرد و اگر این نشود قطعا گرفتار استحاله فرهنگی خواهیم شد.

وی گفت: باید نهضت سیدالشهداء را به اتفاقاتی که در جامعه در حال رقم خوردن است گره زد و این وقایع را باید به خوبی برداشت کرد و اگر غیر از این باشد استحاله فرهنگی رقم خواهد خورد.

خطیب جمعه لامرد افزود: یکی از دلایل قیام امام حسین این بود که دستگاه بنی امیه به سمتی پیش میرفت که جای معروف و منکر عوض میشد و حال این موضوع در جوامع شیعه احساس می شود.

وی تصریح کرد: دشمن با برنامه ریزی که انجام داده به دنبال آن است فساد و فحشا و منکرات را به اندازه ای زیاد کنند تا استحاله فرهنگی اتفاق بیافتد و متولیان و دلسوزان جامعه باید نسبت به این مهم دقت کنند.

وی اذعان کرد: اگر میخواهیم به سمت جامعه متمدن ظهور پیش رویم باید نسبت به این موضوع دقت داشت و استحاله فرهنگی در جوامع غربی اتفاق افتاده که خبری از فرهنگ و اخلاق در این جوامع وجود ندارد و جهالت تمام جوامع غربی را فرا گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ادامه داد: در فضای رسانه ای امروز بعضی از دختران تمام اعتقادات و باورهای خود را همانند دوران جاهلیت نموده ، و دختری که خود را عریان و برهنه عرضه نماید، و آن را متمدن می دانند واگر اینگونه است باید گفت حیوان ها متمدن تر از همه اینها هستند.

امام جمعه لامرد گفت: جهالت و استحاله فرهنگی به سمت و سویی پیش رفته که تغییر جنسیت، اتفاق افتاده است که این یک ننگ است.

وی افزود: خانواده ها باید نگران فرزندان خود باشند و فرزندان خود را مدیریت و به آن توجه جدی کرد تا دچار استحاله فرهنگی نشوند.

وی، با بیان این موضوع که دشمن شناسی و زمان شناسی مانع از تهاجم فرهنگی می شود که اگر این دو عنصر را مورد توجه جدی قرار دهیم دشمن شکست خواهد خورد خاطرنشان کرد: دشمن شناسی و دشمن ستیزی یکی دیگر از پیام های قیام امام حسین(ع) است و باید دشمن شناسی مان را قوی و با دشمن جنگید و ماهیت دشمن را به جامعه معرفی کرد.

آزاد گفت: دینی که ما از آن دم می زنیم پشتوانه آن قرآن، نهضت سیدالشهداء و آینده آن ظهور است و نباید منفعلانه منتظر بود که چه اتفاقی میافتد که بعدا دفاع کنیم یا نکنیم.

خطیب جمعه لامرد تصریح کرد: باید حسین زمان و فرعون زمان را شناخت و آن را به جامعه معرفی کرد، و روحانیت و وعاظ در ماه محرم اکثریت قیام و نهضت امام حسین (ع) و تاریخ کربلا را بیان می کنند خوب است، اما نباید از استحاله فرهنگی نسبت به تبلیغ غافل شد.

وی گفت: اگر همه گریه ها و عزاداری های ما و هزینه هایی که برای اباعبدالله انجام می دهیم به این ختم شود که حسین زمان ما نصرت و همراهی و کمک شود در راستای این باشد ارزش دارد و شیعه باید زرنگ باشد.

وی افزود: در راستای معرفت افزایی هئیت ها باید دقت کرد و نتیجه آن به این ختم شود که حسین زمان امام زمان(عج) را به خوبی شناخت تا از این مظلومیت و غربت خارج شود و شرایط ظهور فراهم شود.

امام جمعه لامرد در بخش دیگری از سخنان خود به متولیان حسینیه ها و هئیت های مذهبی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: این منطقه به ندرت درگیر آسیب های اجتماعی است که همین موارد را هم باید جدی گرفت و درمان کرد تا فرهنگ های غلط به عزاداری های سیدالشهداء سرایت نکند.

وی با بیان این مطلب که هئیت ها باید به سمت و سوی عزاداری بامعرفت پیش روند و به حواشی توجه نکنند افزود: اگر قرار است اطعام عزاداران سیدالشهداء در دهه محرم وجود داشته باشد باید از اصراف دوری کرد و به فرهنگ اهلبیت درباره اصراف توجه کرد، زیرا مزمت جدی شده و باید مدیریت شود.

امام جمعه لامرد در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از تمامی متولیان امر برپایی جشن های غدیر و دهه ولایت تصریح کرد: گروه ها و ستادهای مردمی سنگ تمام گذاشتند، اما بعضی از مسولین نسبت به برگزاری جشن و مناسبت های غدیر کوتاهی کرده اند و نباید نسبت به عزاداری امام حسین(ع) تکرار شود.

خبرنگار: محمود صابری زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha