نسل جدید انسولین آماده ورود به بازار

فوق‌ تخصص غدد و متابولیسم از تولید نسل جدید انسولین در کشور و مزایای ویژه آن نسبت به انسولین های موجود خبرداد.

نسل جدید انسولین و مزایای ویژه آن

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)، یک فوق‌تخصص غدد و متابولیسم گفت: اکنون که حدود صد سال از تولید اولین انسولین می‌گذرد، کیفیت این دارو پیشرفت‌های زیادی کرده‌ است.

دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی در گفت و گوی اختصاصی با طبنا افزود: منبع ابتدایی انسولین، حیوانی بود. وی با بیان اینکه پس از آن انسولین‌های نوترکیب به بازار عرضه شد گفت: با پیشرفت علم، انسولین‌های قلمی به بازار آمد. 

 دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی اظهار کرد: انسولین‌های نسل جدید نسبت به انسولین‌های قدیم مزایای بسیاری دارد. به گفته وی در انسولین‌های نوع جدید به دلیل اثرات طولانی‌ مدت آن، فرد دچار افت قند خون کمتری به‌ خصوص هنگام شب می‌شود و تعداد انسولینی که باید در طول روز مصرف شود، کمتر است.

مهاجری تصریح کرد: با استفاده از انسولین های نسل جدید، فرد مبتلا به دیابت در طول روز نیاز به یک و در نهایت دو مرتبه مصرف انسولین دارد. 

کاهش قند خون بعد از مصرف غذا، از مزایای نسل جدید انسولین

 وی ادامه  داد: یکی دیگر از مزایای انسولین های نسل جدید این است که قند خون فرد بعد از مصرف غذا کاهش می‌یابد و تحت کنترل است. 

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: به طور کلی انسولین‌های نسل جدیدی وجود دارد که از هر دو مزیت کوتاه‌ اثر و طولانی‌ اثر بودن به‌ صورت یک‌جا برخوردار است و فرد می‌تواند حتی در طول شبانه‌روز، ساعت مصرف آن را تغییر دهد.

تولید انسولین نسل جدید در ایران

مهاجری به ذکر یک مثال در این خصوص پرداخت و گفت: به طور مثال اگر در وعده ناهار غذای سنگینی میل می‌کند، فرد مبتلا به قندخون می‌تواند انسولین نوع جدید را ظهر تزریق کند و اگر ناهار سبکی میل می‌کند و وعده شام او پرکالری است، می تواند تزریق انسولین نوع جدید را به شب موکول کند. 

وی در پایان گفت: خوشبختانه این انسولین نوع جدید به‌ زودی در داخل کشور تولید می‌شود و هموطنان مبتلا به دیابت می‌توانند از این محصول داخلی بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha