۲۸۰ هزار مشترک برق زنجانی مشمول پاداش صرفه جویی شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: طی ماه گذشته ۲۸۰ هزار مشترک خانگی همکاری خوبی در مدیریت مصرف انرژی داشتند، که مشمول طرح پاداش مدیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، پیام جوادی با اشاره به رصد لحظه‌ای میزان مصرف برق دستگاه‌‎های اجرایی استان زنجان، در فصول گرم سال، اظهار کرد: طبق پایش و رصد کارشناسان این شرکت ۱۸ دستگاه اجرایی استان به دلیل رعایت نکردن مدیریت مصرف انرژی شناسایی واخطار کتبی دریافت کردند.

گفت: کارشناسان پایش شرکت توزیع نیروی برق استان با استفاده از کنتورهای هوشمند نصب شده برای مشترکان اداری به صورت برخط و لحظه‌ای قادر به کنتر

وی تصریح کرد: برخی ادارات نیاز به اخطار مجدد داشتند که اخطار دوم هم به آنها ابلاغ شده است و در صورتی که برای بار سوم همکاری صورت نگیرد ناگزیر به قطع برق مشترک پر مصرف غیر همکار خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در سطح کلان و استان بیان کرد: پایداری شبکه در شرایط مطلوبی قرار دارد،و توانسته‌ایم با اجرای دقیق برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف انرژی، ناترازی که ناشی از افزایش بارهای سرمایشی که متناسب با افزایش دما اتفاق می‌افتد جبران کرده و ناترازی بین مصرف و تولید را به صفر برسانیم.

جوادی با بیان اینکه مصرف انرژی در بخش کشاورزی و صنعت شاید چندان متاثر از افزایش دما نباشند، خاطر نشان کرد: افزایش دما بیشتر در بخش خانگی منجر به افزایش مصرف سرمایشی می‌شود و تقریبا طبق برآوردی که صورت می‌گیرد هر یک درجه دما بین یک هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار مگاوات در کشور می‌تواند پیک مصرف را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش کشاورزی همان برنامه ۵ ساعته مدیریت مصرف انرژی در بازه زمانی ابلاغ شده در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود، افزود: در این راستا شاهد همکاری خوبی در بخش کشاورزان هستیم، و فقط  برخی از مشترکان بخش کشاورزی که به دلیل کشت محصولات خاص و استخر های آبزی‌پروری، قطعی دو و سه ساعته به آنها ابلاغ شده است.

این مسئول با بیان اینکه مصرف انرژی در حوزه صنعت  ۵۴ درصد و در حوزه کشاورزی  ۱۸ درصد است، اظهار کرد: مصرف انرژی در صنعت و کشاورزی در حدود ۳ درصد کل مشترکین استان است.

جوادی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در حدود ۴۰۰ هزار مشترک خانگی در سطح استان دارد، افزود: طی ماه گذشته ۲۸۰ هزار مشترک خانگی همکاری خوبی در مدیریت مصرف انرژی داشتند، که مشمول طرح پاداش مدیریت مصرف انرژی شده‌اند.

وی افزود : در مرحله اول اجرای طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه جویی در مصرف برق ۳۵۰ میلیون تومان  پاداش به مشترکان زنجانی پرداخت شد که این طرح تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد و تحت عنوان پاداش مدیریت مصرف در قبوض ارسالی ذکر می‌شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha