اصلاح قیمت خرید گندم؛بزودی/ مراکز خرید گندم استان رصد می شود

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: مراکز خرید ملکی و خصوصی خرید تضمینی گندم  توسط کارشناسان به صورت دوره ای و ماهانه رصد و پایش می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
ولی اله زمانی با بیان اینکه عملیات خرید تضمینی گندم از مورخ ۲۵ خرداد ماه سالجاری در سطح استان توسط مراکز ملی و خصوصی، کارخانجات آردسازی و اتحادیه تعاون روستایی آغاز شده است، اظهار کرد: این مراکز توسط کارشناسان به صورت ماهانه رصد و پایش می شوند.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای بررسی کیفیت روند خرید تضمینی گندم توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی از مراکز خرید گندم در استان انجام می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در این نظارت و بازرسی‌ها بر شرایط کیفی خرید گندم، شرایط بهداشتی، سن زدگی، رطوبت، افت مفید و غیرمفید مورد بررسی می شود، بیان کرد: در بازرسی های صورت گرفته، نمونه های تصادفی از گندم های خریداری شده، اخذ و به منظور راستی آزمایی عملیات کیفی خرید تضمینی گندم و تهیه نمونه های میانگین به مرکز پژوهشکده غلات کشور ارسال می شود.

زمانی در ادامه همچنین با تأکید بر اینکه کشاورزان زنجانی نبایستی به شایعات در خصوص قیمت گندم توجه کنند، خاطرنشان کرد: گفت: متأسفانه به دلیل مسائل فنی سامانه ثبت «سیفا» قیمت هر کیلو گندم خریداری شده از قرار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان سال قبل ثبت می شود که این اشکال تا چند روز آینده رفع خواهد شد.

قیمت خرید گندم اصلاح می‌شود

وی با اشاره به اینکه مبلغ گندم خریداری شده کشاورزان و گندمکاران از قرار کیلویی ۱۵ هزار تومان پرداخت می شود، افزود: کشاورزانی که گندم خود را با قیمت قبلی تحویل داده اند بزودی اصلاح قیمت صورت خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزان نگران مابه التفاوت قیمت گندم نباشند و به شایعات توجه نکنند، بیان کرد: درخواست می‌شود کشاورزان گندم های خود را به مراکز خرید و سیلوها تحویل دهند و به بهانه شایعات بی مورد، گندم برداشت شده خود را به ثمن بخش دلالان نفروشند.
 
انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha